۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۴۴

پنتاگون بسته کمک نظامی ۲.۲ میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد

پنتاگون بسته کمک نظامی ۲.۲ میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد

وزارت دفاع آمریکا امروز ارائه یک بسته کمک نظامی برای اوکراین به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار را رسانه ای کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز جمعه از ارائه بسته کمک نظامی حدیدی به اوکراین به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، در بیانیه وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده است: بسته جدیدی از کمک‌های امنیتی به اوکراین را به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار اعلام می‌کنیم. کمک‌های جدید به اوکراین شامل قابلیت‌های دفاع هوایی، خودروهای زرهی پیاده نظام و تجهیزاتی است که کی یف به طور مؤثر از آنها استفاده می‌کند.

بیانیه پنتاگون در ارتباط با موضوع بالون چینی هم اضافه کرد: بالون چینی در حریم هوایی آمریکا پرواز می‌کند و ما در حال بررسی گزینه‌های مقابله با آن با توجه به تهدیدی هستیم که ممکن است ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون اعلام کرد که ارتش آمریکا حرکت بالون را زیر نظر دارد و معتقد است که این بالون یک تهدید نظامی نیست.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین گفته بود: در مورد تأثیر این تانک‌ها نباید بزرگ نمایی انجام شود. این تانک‌ها هم مانند ما قبلی های خود خواهند سوخت. این نقشه به دلایل فنی بی اثر می‌ماند، از سوی دیگر در مورد آن‌چه که قرار است بر قابلیت ارتش اوکراین بیفزاید اغراق می‌شود.

از سوی دیگر، «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم با وجود تنش‌های درون حزبی جمهوریخواهان پیشتر موافقت خود را با کاهش هزینه‌های نظامی آمریکا اعلام کرده بود.

کد خبر 5699982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha