۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۱

جوزف بورل: برجام همچنان زنده است

جوزف بورل: برجام همچنان زنده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر اعلام کرد که گرچه فضای پیرامونی برجام سخت‌تر شده، اما این توافق همچنان زنده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده ارشد این اتحادیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین بار دیگر تأکید کرد که برجام هنوز نمرده است.

بورل که با یک روزنامه شیلیایی گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به این پرسش که «آیا توافق هسته‌ای با ایران آینده‌ای دارد؟ گفت: توافق هسته‌ای به معنای به قدرت هسته‌ای تبدیل نشود ودر عوض باید به آن اجازه داده شود که در تجازت جهانی مشارکت کند و به‌ویژه نفتش را بفروشد، به صورت عملی بازسازی شده بود، اما ترامپ خیلی راحت آن را نابود کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: گرچه توافق به خوبی کار می‌کرد، آمریکا از آن خارج شد. پس از آن این توافق به طور ماهوی عملاً به پایان رسید، گرچه پس از آن امکان رسیدن به خط پایان وجود نداشت. حالا ایران وارد تحولاتی شده که امکان رسیدن به توافقاتی از این نوع، خیلی مشکل شده است.

این مقام ارشد اروپایی با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران و تکرار ادعاهای اثبات‌نشده فروش سلاح‌های ایرانی برای استفاده در جنگ اوکراین گفت این تحولات «محیطی ایجاد کرده‌اند که حصول توافق هسته‌ای را سخت‌تر کرده است.

بورل در پاسخ به اینکه آیا مذاکرات رفع تحریم‌ها هم‌اکنون متوقف شده است؟ گفت «بله نسبتاً، اما نمرده است. بستگی به تلاش‌های من دارد که زنده بماند، اما آنچه در ایران می‌گذرد، وضعیت را سخت‌تر می‌کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه ۲۸ دی‌ماه در گزارش سالانه پارلمان اروپا در دو بخش «سیاست خارجی و امنیتی مشترک» و «سیاست امنیتی و دفاعی مشترک»، بر حفظ کانال‌های ارتباطی در رابطه با توافق هسته‌ای ایران، تاکید کرد.

وی بار دیگر با موضع‌گیری مداخله‌جویانه و در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران، مدعی شد: ما با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستیم اما ایران یکی از سخت‌ترین چالش‌ها است. سرکوب معترضان و توسل به حکم اعدام برای ما قابل‌قبول نیست! این اظهارات خصمانه و مداخله جویانه در حالی است که کشورهای اروپایی از جمله بزرگترین ناقضان حقوق بشر به شمار می روند؛ با این حال بورل ترجیح داد تا از کنار این مسئله به راحتی عبور کند.

بورل ادعای بی‌اساس تامین سلاح و حمایت نظامی تهران از مسکو در جنگ جاری بین روسیه و اوکراین را تکرار کرد و مدعی شد: همچنین حمایت نظامی (ایران) از روسیه در حمله این کشور به اوکراین هم قابل قبول نیست. شخصاً در چند موقعیت این پیغام را به همتایان ایرانی‌ام منتقل کردم. آنها ارسال سلاح به روسیه را تکذیب می‌کنند اما فکر می‌کنم واقعیت خیلی روشن است. این اظهارات مداخله جویانه و آمیخته با فرافکنیِ بورل در حالی است که وی حاضر نشد حتی یک سند از کمک تسلیحاتی ایران به روسیه در جنگ اوکراین ارائه دهد.

اظهارات بورل در حالی مطرح شده که پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به‌تازگی گفته که هدف طرف‌های اروپایی برجام این است که بن‌بست موجود در مذاکرات رفع تحریم‌ها را بشکنند. وی علی‌رغم برخی جوسازی‌ها و ادعاها، تأکید کرده بود که «برجام نمرده است، مذاکرات متوقف شده، اما ارتباط‌های معمول با ایران همچنان برقرار است.»

کد خبر 5700897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 1
      سکوت حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در در باره دخالت و مداخله آمریکا، کشورهای اروپایی، جمهوری آذربایجان، ترکیه و اسرائیل در امور داخلی ایران شرم آور و تاسف است.
    • بابائی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 1
      دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار به درخواست نتانیاهو برجام را نابود کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار با دریافت رشوه از عربستان سعودی، امارات و بحرین برجام را نابود کرد.
    • بابائی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 1
      امام راحل(ره) فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و شهید مظلوم دکتر بهشتی هم فرمود: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. ولی کاسبان برجام نگران آمریکای در حال افول هستند و می‌خواهند ملت را از این قدرت پوشالی بترسانند. ولی ترس ملت از غربزدگانی است که آمریکا را در داخل کشور، نمایندگی می‌
    • بابائی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      حل مشکل توافق هسته ای و برجام 100 درصد فقط لغو تحریم های غیر قانونی آمریکا و هم کشورهای اروپایی است
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 1
      دولت بایدن تسلیم اسرائیل شده است غرب نمی‌خواهد برجام احیا شود
    • بابائی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 1
      مذاکره ایران با آمریکا و هم کشورهای اروپایی در سال 1392 در باره صلح آمیز هسته ای از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است چون به خاطر که آمریکا و هم کشورهای اروپایی از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند و هم دشمن درجه یک ملت ایران بودن و هنوز هم هستند.
    • بابائی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 1
      مذاکره ایران با آمریکا و هم کشورهای اروپایی در سال 1392 در باره صلح آمیز هسته ای از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است چون به خاطر آمریکا و هم کشورهای اروپایی از سال 1357 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند و هم دشمن درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی بودن و هنوز هم هستند.
    • بابائی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 1
      پیام ما هم به آمریکا جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید.
    • بابائی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      پیام ما هم به اروپا جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید.
    • بابائی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      آژانس اتمی: ایران باید به تعهداتش عمل کند و این در حالی است که ایران تاکنون به تعهداتش عمل کرده است ولی متاسفانه مدیرکل بی ادب آژانس اتمی تاکنون درک نمی کند، نمی داند، نمی فهمد و توجه نمی کند. آمریکا جنایتکار تاکنون به تعهداتش عمل نکرده است. اروپا جنایتکار تاکنون به تعهداتش عمل نکرده است.
    • بابائی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      آژانس اتمی تاکنون شریک جرم اهانت ها و خیانت های آمریکا و اروپا در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین بوده است.
    • بابائی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      موضوع مذاکره در سال 1392 فقط 100 درصد لغو تحریم های آمریکا و اروپا بود، نه افزایش تحریم های آمریکا و اروپا ولی متاسفانه بعد از مذاکره مشکل آمریکا و هم کشورهای اروپایی با ایران 100 برابر هم افزایش یافته است
    • بابائی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      این اقدامات به رهبری گروه تروریستی سازمان مجاهدین خلق که بیش از این سبب سلب حیات از بیش از 18 هزار هموطن ایرانی ما شده اند، صورت گرفته و بنابر سوابق این گروه تروریستی ،این عمل حرکت جدیدی از سوی آنها نیست و جای تعجب ندارد!
    • بابائی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      درپاسخ به مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار سگ دست نشانده کاخ سفید نیروهای آمریکایی به سرقت نفت سوریه ادامه می دهند
    • بابائی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      مسئولان باید درس عبرت بگیرند دیگر با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی مذاکره و همکاری نکنند. مسئولین باید درس عبرت بگیرند دیگر با حامیان اصلی رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور مذاکره و همکاری نکنند.
    • بابائی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      وزارت خزانه داری آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد. وزارت خزانه داری آمریکا جنایتکار شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
    • بابائی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      آمریکا جنایتکار ثابت کرده به هیچ‌وجه دنبال توافق نیست اروپا جنایتکار هم ثابت کرده به هیچ‌وجه دنبال عمل و اجرا برجام نیست و نبوده است از سال 1394 تاکنون برای همه مردم ایران، منطقه و جهان ثابت شده است.
    • بابائی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      ناتو جنایتکار هم به اوکراین کمک میکند سوال اینجاست پس چرا ناتو بابت کمک به اوکراین تحریم نمی شود اسرائیل جنایتکار هم به اوکراین کمک میکند سوال اینجاست پس چرا ناتو بابت کمک به اوکراین تحریم نمی شود
    • بابائی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      همانطور که غرب به اوکراین کمک میکند و این در حالی است که اوکراین هم از سال 1400 تاکنون علیه روسیه از سلاح های ساخت آمریکایی و اروپایی و اسرائیلی استفاده کرده است و هنوز استفاده می کند چرا؟ عربستان سعودی از سال 1394 تاکنون در جنگ یمن از سلاح های آمریکایی استفاده می کند چرا؟
    • بابائی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      عربستان سعودی از سال 1394 تاکنون در جنگ یمن از سلاح های اسرائیلی استفاده می کند چرا؟ دیگر هیچ کس در اروپا و منطقه و جهان نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی عربستان سعودی و متحدانش سرپوش بگذارد. همانطور که غرب به ائتلاف متجاوز سعودی کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی میکند
    • بابائی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      همانطور که غرب به ائتلاف متجاوز سعودی کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی میکند و این در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی هم از سال 2015 تاکنون علیه یمن از سلاح های ساخت آمریکایی و اروپایی و اسرائیلی استفاده کرده است و هنوز استفاده می کند چرا؟
    • بابائی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      کشورهای غربی جنایتکار با کدام مجوز و قطعنامه به ائتلاف متجاوز سعودی سلاح می دهند و هم کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند. آمریکا جنایتکار به همراه قطعنامه 2231 شورای امنیت تسلیحات ائتلاف متجاوز سعودی را هشت سال است در جنگ یمن تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • اعتراض IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      حمایت برخی کشورهای اروپایی با توزیع سلاح و ساماندهی اراذل و اوباش جان آحاد ملت ایران و جوانان و زنان این مرز و بوم را مورد حمله قرار داده اند و همان مقامات اروپایی علیرغم ادعاهای دروغین، سکوت اختیار کرده اند!
    • بابائی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      به آمریکا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • بابائی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      به اروپا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • بابائی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      به فرانسه جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • بابائی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      آمریکا جنایتکار و هم کشورهای اروپایی به همراه مزدورانشان فقط در مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین وغیره در امور داخلی ایران دخالت و مداخله کردند و هم ایران را متهم کردند پس ادامه مذاکرات برجام وین غلط و اشتباه است.
    • بابائی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      متاسفانه دولتمردان و مسئولان و غیره 100 درصد در مذاکره در مورد خیانت، جنایت، دخالت و مداخله و غیره آمریکا و هم کشورهای اروپایی کوتاهی کردند و هم سکوت می کنند چرا؟
    • بابائی IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      حمایت وزیر خارجه فرانسه از رژیم سعودی، حمایت از تروریسم دولتی است فرانسه جنایتکار علنی از تجاوز و جنایت عربستان سعودی و اسرائیل حمایت می کند چرا؟
    • بابائی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      کشورهای غربی باید منافقین را برای محاکمه به ایران تحویل دهند کشورهای غربی که خواهان بهبود روابط با ایران هستند باید منافقین را برای محاکه به ایران تحویل دهند. در حال حاضر از گروهک تروریستی منافقین تنها یک نام برای خودشان باقی مانده است.
    • با کسانی که ایران را تهدید کنند، مماشات نمی‌کنیم IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      علت دشمنی های غرب با ایران چیست؟ با کسانی که ایران را تهدید کنند، مماشات نمی‌کنیم
    • بابائی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی و هم بدون هیچ هزینه‌ای از برجام خارج شده است.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      سیاست تحریم‌های آمریکا جنایتکار محکوم به شکست است. سیاست تحریم‌های فرانسه جنایتکار محکوم به شکست است.
    • بابائی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      نیروهای ائتلاف بین المللی از سال 2014 تاکنون به سرکردگی آمریکا جنایتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • بابائی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      آمریکا، فرانسه، رژیم کودک کش صهیونیستی، گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایرگروه های تروریستی برای ما یکی هستند
    • بابائی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      اسرائیل جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار انواع تسلیحات مورد نیاز داعش و سایر گروه های تروریستی را در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد ول
    • فرانسه اولین كشور حامی علنی منافقین IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      فرانسه اولین كشور حامی علنی منافقین اقدامات تروریستی گروهك منافقین در ابتدای سال 1360 كه موجب شهادت هزاران نفر از مردم ایران و 200 نفر از مقامات نظام شد، از ابتدا مورد حمایت رژیم صهیونیستی و كشورهایی همچون آمریكا و فرانسه بود.
    • اعتراض IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      ما به هیچ وجه نباید به آمریکا و کشورهای اروپایی و مزدورانشان اعتماد کنیم. مشکل برجام هم از سال 1394 تاکنون ثابت شده که دیگر از طریق مذاکرات وین وغیره حل نخواهد شد و حل نمی شود
    • اعتراض IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      چرا غرب از توسعه روابط ایران و روسیه واهمه دارد؟
    • بابائی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      آمریکا جنایتکار از سال 1392 تاکنون در مذاکره ثابت کرد که به دنبال دخالت و مداخله در امور داخلی ایران بوده است، نه توافق هسته ای اروپا جنایتکار از سال 1392 تاکنون در مذاکره ثابت کرد که به دنبال دخالت و مداخله در امور داخلی ایران بوده است، نه توافق هسته ای
    • بابائی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که نوکر آمریکا جنایتکار هستند
    • بابائی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      ناتو از سال 2001 تاکنون به همراه آمریکا تسلیحات مورد نیاز تروریسم، القاعده و گروه های تروریستی را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟ ناتو از سال 2011 تاکنون به همراه آمریکا تسلیحات مورد نیاز تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را تامین می کند.
    • بابائی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      تحریم‌های غرب علیه ایران بی‌اثر است برجام هم باید لغو شود
    • بابائی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      غربی‌ها جنایتکار از سال 2015 تاکنون و در سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار با فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی در فاجعه یمن شریک هستند که سعودی‌ها مسئول وضعیت موجود هستند، اما غربی‌ها با صادرات تسلیحات در این جنایت شریکند و تمامی مردم را قربانی می‌کنند.
    • بابائی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد، همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین است و هم اعتماد دولتمردان و مسئولین به آمریکا جنایتکار بوده است.
    • بابائی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون از ناتوانی، کوتاهی و سکوت سازمان های بین المللی سوء استفاده کرده است و سوء استفاده می کند. اروپا جنایتکار از سال 1945 تاکنون از ناتوانی، کوتاهی و سکوت سازمان های بین المللی سوء استفاده کرده است و سوء استفاده می کند.
    • بابائی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      تحریم های آمریکا جنایتکار علیه ایران، روسیه، کره شمالی و دیگر کشورها 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی، سکوت، بی نظمی، بی مدیریتی، بی نظارتی و خیانت سازمان های بین المللی خیانتکار بوده است.
    • بابائی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      بسته کمک جدید ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین ، عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه است.
    • بابائی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      و این در حالی است که آمریکا جنایتکار از سال 2015 تاکنون تسلیحات ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی را در جنگ یمن تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      در دوران جنگ تحمیلی در اثر ارسال جنگ‌افزارهای شیمیایی به رژیم بعث عراق بسیاری از رزمندگان مدافع میهن اسلامی شیمیایی و دچار عوارض ناشی از آن شده‌اند و شهر سردشت و ساکنان آن نمونه عینی جنایت صدام و شریک آن آلمان است.
    • بابائی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      آمریکا و تروریست‌های اروپایی ازجمله آلمان، بزرگ‌ترین کشورهای ناقض حقوق‌بشر در جهان هستند. امروز جانبازان شیمیایی ما نمی‌توانند به‌راحتی تنفس کنند و بسیاری از بیماری‌های خونی ناشی از عوارض شیمیایی دوران جنگ تحمیلی به فرزندان ایثارگران ما منتقل‌شده است که مسبب اصلی آن کشور آلمان است.
    • بابائی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      نتیجه گفت‌وگو ایران در این مدت ۹ سال با غربی‌ها جنایتکار صفر! آمریکا یا اروپا مشکلات ما را حل نمی کنند انتظار حل مشکلات با آمریکا یا اروپا اشتباه است. اگر انتظار داریم آمریکا یا اروپا مشکلات ما را حل کنند اشتباه می کنیم آمریکا فقط زبان زور را می فهمد. اروپا فقط زبان زور را می فهمد.
    • بابائی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      آمریکا فقط زبان زور را می فهمد. اروپا فقط زبان زور را می فهمد. اغتشاشات اخیر در سازمان های جاسوسی آمریکا، اروپا و اسرائیل و مزدورانشان طراحی شده بود.
    • بابائی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      کشورهایی که در دوره حکومت صدام بزرگترین حامی او برای بکارگیری سلاح های شیمیایی بودند و چنین سلاح هایی را در اختیار او قرار دادند تا علیه مردم خود و ملت ایران به کار گیرد، اکنون به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی علیه سوریه اقدام می کنند.
    • بابائی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      ایران برجام را رها کند و باید به سراغ ساخت سلاح هسته‌ای برود ایران مذاکره وین را رها کند و باید به سراغ ساخت سلاح هسته‌ای برود
    • بابائی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      قطع کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی توسط آمریکا، اروپا، ناتو اسرائیل به اوکراین تنها راه رسیدن به صلح است!
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      سفارت عربستان در کابل بسته شد
    • بابائی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      اگر سپاه نبود امروز داعش مورد حمایت آمریکا در مرکز اروپا بود. اگر سپاه نبود امروز داعش مورد حمایت عربستان سعودی در مرکز اروپا بود. اگر سپاه نبود امروز داعش مورد حمایت اسرائیل در مرکز اروپا بود.
    • بابائی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ ۱۰:۴۲ طرف آمریکایی همچنان پیگیر مذاکره و گفت‌وگو با ایران است/ ایران دیگر نباید با حامیان اصلی اغتشاشگران مذاکره و گفت وگو کند.
    • بابائی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      از سال 2001 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که انگلیس جنایتکار هم حامی اصلی همه گروه های تروریستی بوده است.
    • بابائی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      بحرین جنایتکار را مانند رژیم کودک کش صهیونیستی به رسمیت نمی شناسیم بحرین هیچ فرقی با اسرائیل ندارد و تاکنون هم نداشته است. و این در حالی است که بحرین جنایتکار همه جانبه با صهیونیست ها جنایتکار همکاری می کند.
    • بابائی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      بحرین جنایتکار از سال 2015 تاکنون به همراه عربستان سعودی و امارات در یمن جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست به اقدامات تروریستی می زند.
    • بابائی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      فرمانده ارتش بحرین برای ایران خط و نشان کشید از سال 2001 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که بحرین جنایتکار هم حامی مالی اصلی همه گروه های تروریستی بوده است.
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      شرط ملت ایران در مذاکرات جدید برجام ، تحویل دادن تمامی منافقین مستقر در آلبانی به جمهوری اسلامی ایران است و لاغیر . وگرنه برجام بی برجام
    • بابائی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      سرنوشت برجام برای همه مشخص و روشن است که همان سرنوشت فلسطین است.
    • مجتبی US ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      اروپا مزدور امریکاست و از حماقت دارد اروما را هم داغان میکند. این دروغ میگوید، هیچوقت عملا به برجام عمل نکردند. سیاستشان نه کور میدهد نه شفا!
    • مجتبی US ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      اروپا مزدور امریکاست و از حماقت دارد اروما را هم داغان میکند. این دروغ میگوید، هیچوقت عملا به برجام عمل نکردند. سیاستشان نه کور میدهد نه شفا!
    • مجتبی US ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      اروپا مزدور امریکاست و از حماقت دارد اروما را هم داغان میکند. این دروغ میگوید، هیچوقت عملا به برجام عمل نکردند. سیاستشان نه کور میدهد نه شفا!
    • بابائی IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      0 0
      ۰۱:۴۱ ۱۴۰۱-۱۱-۱۷ رژیم صهیونیستی به اوکراین گنبد آهنین می‌دهد؟ پس سوال اینجاست که چرا آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار رژیم صهیونیستی را تحریم نمی کنند؟!
    • بابائی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      0 0
      زلزله 7.8 ریشتری در ترکیه باید درس عبرت برای حامیان تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی شود
    • بابائی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      0 0
      زلزله 7.8 ریشتری در ترکیه باید درس عبرت برای حامیان تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی شود
    • بابائی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      0 0
      برجام دیگر به درد مردم ایران و کشور ایران نمی خورد و از سال 1394 تاکنون برای همه مردم ایران ثابت شده است.
    • بابائی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      0 0
      درگیری در عراق و پیدایش داعش، نتیجه سیاست های آمریکا است. درگیری در سوریه و پیدایش داعش، نتیجه سیاست های آمریکا است.