۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶

با حضور وزیر بهداشت؛

همزمان ۷۲ پایگاه جدید اورژانس در کشور افتتاح شد

همزمان ۷۲ پایگاه جدید اورژانس در کشور افتتاح شد

مراسم افتتاح همزمان ۷۲ پایگاه اورژانس در کشور، با حضور وزیر بهداشت در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم به طور همزمان، ۷۲ پایگاه اورژانس در کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور، گفت: این پایگاه‌ها در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی گلستان، سمنان، ارومیه، مشهد، تبریز، لار، سراب، اردبیل، کاشان، ساوه، جیرفت، اراک، مازندران، نیشابور، ایلام، گناباد و زاهدان افتتاح شد.

وی افزود: این پایگاه‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان با تاکید بر مناطق کمتر برخوردار احداث شده است.

میعادفر در حاشیه این مراسم با عنوان این مطلب که اورژانس پیشانی نظام سلامت است و علاوه بر خدمت رسانی به بیماران و مصدومان، در بحران‌ها و حوادث طبیعی نیز حضوری فعال دارد، افزود: نیروهای اورژانس در زمین لرزه خوی، مشارکت فعالی داشتند و اولین تیم‌های اورژانس، ۴۰ دقیقه پس از وقوع زمین لرزه در مناطق زلزله زده، حضور یافتند. در این حادثه بیش از ۴۵ دستگاه آمبولانس و ۱۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس از استان‌های مجاور در خوی حضور داشتند.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: اورژانس در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، در کنار نیروهای بهداشتی و درمانی در قالب ایستگاه‌های فجر سلامت آماده خدمت رسانی است. در تهران، نیروها و آمبولانس‌های اورژانس در مشارکت با دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۱۰۴ پایگاه فجر سلامت، حضور خواهند یافت.

در این مراسم علاوه بر ۴۲ پایگاه جاده‌ای اورژانس، ۲۶ پایگاه شهری اورژانس، ۱ پایگاه اورژانس بانوان، ۳ پایگاه هوایی اورژانس همچنین ۳ پایگاه موتورلانس، ۲ پد بالگرد اورژانس هوایی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز افتتاح شد.

کد خبر 5701565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha