۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۱۷

رئیس کل دادگستری لرستان تاکید کرد؛

رسیدگی جدی به پرونده‌های قتل عمد و اختلاس در لرستان

رسیدگی جدی به پرونده‌های قتل عمد و اختلاس در لرستان

بروجرد- رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به رسیدگی جدی به پرونده‌های قتل عمد، تیراندازی، اختلاس و ... در استان، بر لزوم توجه به دادرسی الکترونیک در لرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رزم امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری بروجرد در سخنانی با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دستگاه قضائی در لرستان، اظهار داشت: برنامه کوتاه مدت بیش از دو ماه بوده که آغاز شده است.

وی با اشاره به ابلاغ این برنامه‌ها به شهرستان‌های مختلف استان، عنوان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های سند تحول دستگاه قضائی، تحقق عدالت قضائی است.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه رضایت مندی مردم و تکریم ارباب رجوع مورد تاکید دستگاه قضائی در قالب سند تحول است، تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های اصلی حکومت اسلامی اقامه عدل است، قضات در این راستا و با قضاوت عادلانه خود به مردم خدمت کنند.

رزم، افزود: تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی باید در دستگاه قضائی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به دادرسی الکترونیک در استان، گفت: باید زمینه و زیرساخت فراهم شود و الکترونیکی، دادرسی و پیگیری پرونده‌ها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر برقراری ابلاغ الکترونیک در دستگاه قضا استان، افزود: ملاقات الکترونیکی قاضی با زندانیان باید مورد توجه قرار گیرد.

رزم بر لزوم توجه به مجازات‌های جایگزین حبس در استان تاکید کرد و گفت: ۴۰ جرم را به عنوان سیاست کیفری در استان برنامه ریزی کرده‌ایم، از این تعداد، آنچه که برای ما خیلی مهم است رسیدگی جدی به پرونده‌های قتل عمدی، تیراندازی، اختلاس، ارتشاع، سرقت‌های مسلحانه و… است.

وی، همچنین مبارزه با فساد و حمایت از واحدهای تولیدی را از دیگر سیاست‌ها و اولویت‌های مدنظر دستگاه قضا در استان برشمرد.

کد خبر 5704518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha