۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳

نماینده مردم آبادان در مجلس خبر داد؛

پیگیری ازسازمان محیط زیست برای رفع کانون ریزگردهای داخلی درآبادان

پیگیری ازسازمان محیط زیست برای رفع کانون ریزگردهای داخلی درآبادان

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس از پیگیری برای رفع کانون ریزگردهای داخلی آبادان از طریق سازمان محیط زیست خبر داد.

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مشکلات ناشی از ریزگردها اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستم، موضوع ریزگردها است که برای منشأ خارجی با وزیر امور خارجه دیدار داشتم و از وی خواستم تمهیدات لازم را از طریق همکاری‌های بین‌المللی انجام دهد.

وی ادامه داد: برای منشأ داخلی ریزگردها به صورت مستمر از طریق سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر رفع این مشکل هستم و روز گذشته نیز معاونان و مسئولان عالی سازمان حفاظت محیط زیست را دعوت کردم و بازدید چندساعته و تخصصی از شرایط منطقه داشتند.

نماینده مردم آبادان در مجلس توضیح داد: معاون محیط زیست انسانی، مشاور سازمان و مدیر طرح مقابله با گرد و غبار کشور و همچنین مدیرکل دفتر هوا و اقلیم، مسئولان عالی سازمان حفاظت محیط زیست هستند که با حضور در شهرستان آبادان به صورت ویژه مشکلات در این خصوص را مورد بررسی دقیق قرار دادند.

مولوی تاکید کرد: در زمینه منشأ داخلی نه تنها اقدامات مؤثری در استان خوزستان صورت نگرفته بلکه برخی نقاط شهرستان آبادان در حال شکل‌گیری کانون جدید ریزگردها است و چنانچه از هم اکنون برنامه‌ریزی نشود، ظرف مدت پنج سال آینده با چالش مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موزه تنوع زیستی آبادان (تاریخ طبیعی) افزود: مسئولان عالی سازمان حفاظت محیط زیست بازدیدی از ظرفیت‌های این موزه داشتند و برنامه‌های خوبی در این خصوص صورت گرفته که یکی از آنها تقویت همکاری‌های آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یکی از راهکارهای حفظ محیط زیست را آموزش و فرهنگ‌سازی در سنین پایین عنوان کرد و گفت: آموزش به دانش آموزان و برگزاری کلاس‌های دانش آموزی مرتبط با حوزه محیط زیست در موزه محیط زیست آبادان می‌تواند یک اقدام بنیادین در حفظ محیط زیست داشته باشد و ظرفیت‌های این موزه به گونه‌ای است که حتی می‌تواند شهرهای جنوب استان خوزستان را در این زمینه پوشش بدهد.

مولوی بیان کرد: طرح‌هایی را در زمینه حفاظت محیط زیست آماده کردیم و نقشه و مختصات دقیق شرایط زیست محیطی با استفاده از روش‌های نوین اکنون آماده شده و در بازدیدی که توسط مسئولان عالی سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت، در اختیار آنها قرار گرفت تا با یک برنامه‌ریزی علمی اقدامات لازم انجام شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس، یکی از راهکارهای حفظ محیط زیست را اجرای طرح‌های گردشگری قلمداد کرد و گفت: چنانچه در زمینه صنعت توریسم به ویژه کشت گونه‌های گیاهی مناسب اقدام شود علاوه بر ارتقای اقتصاد و اشتغالزایی در زمینه طبیعت‌گردی نیز یک تحول رقم می‌خورد.

کد خبر 5705723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha