۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای اصفهان / دما ۱۰ درجه سردتر می‌شود

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای اصفهان / دما ۱۰ درجه سردتر می‌شود

اصفهان – سرپرست پیش بینی و مخاطرات جوی هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه بارشی تا ساعات اولیه فردا در استان فعال است و هواشناسی برای اکثر مناطق استان هشدار نارنجی صادر کرده است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سامانه ناپایدار بارشی تا ساعات اولیه فردا در استان اصفهان فعال است، اظهار داشت: این سامانه به طور کامل تا فردا از استان خارج می‌شود و تا اواسط هفته آینده سامانه بارشی گزارش نشده است.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان اصفهان ابراز داشت: همچنین باید توجه داشت که کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در استان پیش بینی شده است.

سرپرست پیش بینی و مخاطرات جوی هواشناسی استان اصفهان گفت: به علت ماندگاری هوای سرد، یخبندان، لغزندگی، مه آلودگی و کاهش دید برای روزهای پنج شنبه و جمعه پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بعدازظهر در اکثر نقاط استان به ویژه شرق، وزش باد شدید تا شدید پیش بینی می‌شود، اضافه کرد: وزش باد شدید احتمال کولاک برف، ریزش بهمن و کاهش دید را به دنبال دارد.

سرپرست پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان به کشاورزان و شهروندان هم توصیه کرد در مصرف حامل‌های انرژی هم مدیریت کرده و کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها را در دستور کار قرار دهند و در ترددهای جاده‌ای هم احتیاط کرده و از هرگونه فعالیت کوهنوردی و از صعود به ارتفاعات خوداری کنند.

امینی با اشاره به اینکه میانگین بارش باران در شهر اصفهان در شبانه روز گذشته ۴۴ میلیمتر بوده گفت: در این مدت بیشترین میزان بارش برف استان در اسلام آباد موگویی با ۴۱ و نیم میلیمتر، سمیرم با ۴۲ و سه دهم میلیمتر و فریدونشهر ۳۳ میلیمتر گزارش شده است.

کد خبر 5710226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha