۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹

مدیرکل شیلات استان خوزستان:

خوزستان پیشرفت مناسبی در زمینه تولید ماهیان زینتی داشته است

خوزستان پیشرفت مناسبی در زمینه تولید ماهیان زینتی داشته است

اهواز - مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت: این استان در سال‌های اخیر پیشرفت مناسبی در زمینه تولید ماهیان زینتی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد محمدی دوست پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی اداره کل شیلات استان خوزستان و مدیریت شیلات و آبزیان استان مرکزی در خصوص راهکارهای توسعه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و ظرفیت‌های متعدد شیلاتی در بخش تولیدات آبزیان خوراکی، ماهی و میگو توانسته به جایگاه خوبی در سطح کشور دستیابی پیدا کند.

محمدی دوست، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در خوزستان را یک صنعت نوپا خواند و ادامه داد: در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل شده است، به طوری که در حال حاضر بیش از ۲۸ مرکز فعال پرورش ماهی زینتی در سطح استان فعالیت دارد که تولید سالیانه آنها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه است؛ این مراکز، هم اکنون زمینه اشتغال ۱۰۷ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه نشست‌های مشترک فرصت ارزشمندی برای تبادل نظر و انتقال تجربیات موفق، تبیین چشم اندازها بین کارشناسان و تولیدکنندگان استان‌ها فراهم می‌کند، گفت: بخش اجرایی پای کار آمده است و تلاش بر این است کلیه ظرفیت‌های مغفول شناسایی و در مسیر رو به رشدی هدایت شوند.

در بخش دیگر این جلسه مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به میزان تولیدات ماهیان زینتی در این استان افزود: در سال گذشته ۲۹۱ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در سطح کشور تولید شده است و استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو که بیش از چهار دهه در این صنعت سابقه فعالیت دارد توانسته ۱۶ میلیون قطعه ماهی زینتی در قالب ۷۰ واحد کوچک و بزرگ پرورشی تولید کند.

حسن اکبری ابراز خرسندی کرد: استان مرکزی نسبت به هرگونه همکاری و هم افزایی در جهت راه اندازی واحدها و توسعه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در این استان اعلام آمادگی می‌کند و این نقطه قوتی است که استان خوزستان از ظرفیت و پتانسیل‌های آبزی پروری بسیار خوبی برخوردار است و در صورت توجه بیش از پیش به این حوزه می‌توان تولید ماهیان زینتی در این استان را از میزان فعلی افزایش داد و این موضوع نیازمند همت خود تولید کنندگان و مسئولان درون استانی است.

وی، مزایای فعالیت در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی را برای سرمایه گذاران و علاقمندان این بخش زودبازده، نیاز به سرمایه گذاری محدود و در عین حال با ارزآوری بالا و اشتغالزایی خوب، مفرح و نشاط آور توصیف کرد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: پرورش ماهیان زینتی نیازمند دانش و مهارت تخصصی است و از بازار پسندی و صادرات خوبی برخوردار است و تولید کنندگان با توجه به تقاضای بازار هدف در فصول مختلف سال نسبت به تولید انواع گونه‌های پرورشی اقدام می‌کنند.

اکبری، احداث شهرک‌های ماهیان زینتی در خوزستان را یکی از راهکارهای مهم برای رشد و رونق این صنعت در خوزستان پیشنهاد کرد و یادآور شد: کلیه ظرفیت‌های غیر فعال در استان خوزستان باید شناسایی و فعال شوند و پیگیری امور در قالب تشکل‌ها، اتحادیه و تعاونی‌های ماهیان زینتی بهتر پیش می‌رود.

کد خبر 5710450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha