۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱

با رأی نمایندگان؛

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تصویب شد

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تصویب شد

در جلسه علنی امروز مجلس، طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تصویب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه اول اسفند ماه) جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و سازوکار استخدام نیروها در دستگاه‌های اجرایی را تعیین کردند.

ماده واحده- از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، به کارگیری هرنوع نیروی انسانی تحت هر عنوان به صورت مستمر و تمام وقت در تمامی دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی)، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به آنها، صرفاً از طریق انتشار آگهی عمومی، برگزاری آزمون به صورت متمرکز در کل کشور و با طی مراحل گزینش می‌باشد.

تبصره ۱- از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه‌های موضوع این قانون به منظور تأمین نیروی انسانی با شرکت‌ها و اشخاص حقوقی غیر دولتی ممنوع می‌باشد.

تبصره ۲- دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف حداکثر شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، با نیروهای شاغلی که در دستگاه‌های مربوطه به صورت تمام وقت و پاره وقت مشغول به کار بوده و دارای حداقل دو سال سابقه خدمت مستمر و بیمه پردازی می‌باشند، قرارداد کار معین منعقد نمایند.

آئین نامه اجرای این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد و توسط آن سازمان به کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد.

تبصره ۳- منظور از قرارداد کار معین در این قانون، قراردادی است که به صورت سالانه توسط دستگاه یا سازمان مربوطه برای انجام کار معینی با مستخدم منعقد می‌شود و تابع ضوابط و مقررات قانون کار می‌باشد. تمدید قرارداد مذکور برای سنوات آتی به شرط تأیید گزینش بلامانع است.

تبصره ۴- سوابق تمام وقت اعم از دولتی و غیردولتی آن دسته از کارکنانی که در دستگاه‌های موضوع این قانون استخدام یا به کارگیری می‌شوند، مشروط به پرداخت کسور مربوط، بر اساس دستورالعملی که ظرف مدت شش ماه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، به عنوان سابقه جهت بازنشستگی لحاظ می‌گردد.

تبصره ۵- تخلف از مفاد این قانون جرم بوده و مسئول ذی ربط به مجازات مصرح در ماده (۵۹۸) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و انفصال از خدمات دولتی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

تبصره ۶- اجرای احکام این قانون در خصوص دستگاه‌هایی که مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است، منوط به اذن معظم له می‌باشد.

تبصره ۷- ایثارگران از شمول احکام این قانون مستثنی بوده و تابع قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند.

تبصره ۸- سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش اجرای این قانون را تهیه و هر شش ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

تبصره ۹ - از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، ماده (۱۷) و تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/ ۷/ ۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسخ می‌گردد.

کد خبر 5713463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی SK ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      10 4
      سلام طرح چه مدرک تحصیلی و سنی شامل میشود ازمون هم دارد
      • اکبر US ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
        19 0
        سلام پس تکلیف اونایی که زیر دو سال سابقه دارند چه میشود، راهنمایی کنین ممنون
    • سهرابی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      10 17
      پس تکلیف نیروهای قرارداد معینی که سابقه ۱۰ تا ۲۰ ساله با ادارات دارن چی شد؟ هدف از این طرح اصلا چی بود ؟ چرا الکی به نیروهای شاغل در دستگاه های دولتی وعده دروغ میدید .
      • ناشناس IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
        7 5
        هدف از این طرح فقط جذب اقوام نمایندگانی بوده که با پارتی به دستگاهها تحمیل شده اند و بس.
      • محمدحسین IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
        4 1
        ایشاا..راست باشه من که 15سال سابقه دارم ولی هنوز متاسفانه هنوزجذب نشدم همه پارتی بازی هست
      • ابی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
        0 1
        متن راکامل بخون متوجه میشی
      • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
        5 1
        جناب شما برو خدا رو شکر کن که بیست ساله قرارداد معینی و خیالت هم راحته و پس ماهایی که با قراردادهای واهی بیش از 14 سال هست داریم کار میکنیم و شاید باور نکنین اما یکسال هم نیست حقوق با پایه اداره کار دریافت میکنیم و چون نیاز داریم حرفی نمیزنیم و سکوت کردیم باید چی بگیم، ماها هم ده سال مثل شما باشیم
    • آرش IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      5 34
      این طرح تخلف وغیرقانونی است و نیروهای شرکتی و قراردادی بایدازطریق آزمون و گزینش مصاحبه جذب دولت شوند....
    • فاطمه IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      3 3
      خواهش میکنم ما تمدید طرحی های کرونا که الان خانه نشین شدیم را زودتر از نگرانی بیکاری در بیارین
      • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
        4 6
        شش ماه هم کار نکردین و میخوایین زودی تعیین تکلیف بشین والله قسم اگه اینطوری بشه عین ناعدالتی در حق امثال منی هست که 14 سال بیشتر دارم کار میکنم با ماهی 4 تومن خدا رو خوش نمیاد الان همه از دولت طلبکار باشن برای تبدیل وضعیت شدن
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      8 4
      احسنت به شما انسانهای انقلابی .خداوند اموات شما رو بیامورزد که امیدبه زندگی این کارگرهای شرکتی پیمانکاری بخشیدید.
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      8 2
      ملت سرکارگذاشتن پس تکلیف ماچی میشه وعده های که دادن چی شد گناه ما چیه که سهمیه نداریم کل ایران شده سهمیه تو ایران اونی که سهمیه نداره تااخر عمرش باید بدبختی بکشه منت این اون بکشه تا کی تبعيض
    • Hasan IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      7 5
      درود بر نمایندگان عزیزم‌ون
    • هادی دیلمی وطن IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      0 5
      جانباز هستم باز گشت به کار شدم هنوز رسمی نکردن پیمانی هستم تخلفمیکنند ولی نزد چه کسی شکایت کرد
    • هادی دیلمی وطن IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      1 5
      جانباز هستم باز گشت به کار شدم هنوز رسمی نکردن پیمانی هستم تخلفمیکنند ولی نزد چه کسی شکایت کرد
    • احمد US ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      3 1
      باسلام تبصره ۲ماده واحده که میگه باید دوسال پرداختی بیمه باشه یعنی چی؟؟ ما ۶ساله داریم کارمیکنیم به صورت مستمر و تمام وقت ولی اداره وسازمان بیمه پرداخت نکرده تقصیر ما چیست؟؟؟؟ این خلاف قانون اساسی و شرع است.
    • سعید IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      7 1
      باسلام خدمت شما یعنی بعد این همه سال بصورت شرکتی تو بیمارستان‌های دولتی طعم شیرین این طرح رو بچشن همکارای ما که باسختی وحقوق کم با چندین سال سابقه
    • AE ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      3 1
      سلام پس تکلیف نیروهای قرادادی تبصره ۴ چی میشه که با سابقه های چندین ساله هنوز تصمیمی براشون گرفته نشده و این انصاف نیست😔
    • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      10 1
      سلام صابون به دلتون نزنید تا این مافیا پشت این قضیه است خبری از تبدیل وضعیت نیست
    • سامی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      6 6
      امیدوارم هر چه زودتر در شورای نگهبان هم تایید بشه و به صورت قانون در بیاد، ممنون از نمایندگان انقلابی، دست مریزاد
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      2 1
      شامل نیروهای مخابرات هم‌میشه؟؟؟
    • رسول IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      2 0
      باسلام اگه این طرح اجرای بشد مثل من افراد زیادی هستن که به صورت شرکتی با سابقه ۲۹سال سابقه برای این یک سال تکلیف ما چیست
    • هوادار IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      0 2
      کارمندان ونیروهای خدمات همراه اول اکثرا سابقه کاری بالادارن ومدرکشون دیپلم به بالاست چرا دولت نسبت به تعیین وضعیت شغلی کارکنان همراه اول رسیدگی نمیکنه خواهشمندم اگر مسئولی این پیام میخونه مشکل مارو حل کنه
    • حمید . IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      6 0
      سلام .آیانیروهای که کمتر از دوسال سابقه بیمه دارند اخراج میشوند و مجددا به جمع بیکاران جامعه می پیوندد؟
    • معصومه IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      3 0
      خدایاشکر☺
    • حسین IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      4 3
      کار کردن موقت در شرکت ویا اداره‌ای که شاید نسل ها بعد ازتو بکارگیری نیرو انجام دهد.چیزی جز بی عدالتی و بردگی مدرن نیست .این قانون تراوش ذهنی کدام مسلمان دور از قرآن و انسانیت است نیرویی که بیست سال موقت و هرسال قرارداد. جدید که در ابتدای آن سه ماه آزمایشی لحاظ شده با کدام عدالت علی همخوانی دارد .
    • مهدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      10 3
      سلام...درود بر شرفتون نماینده های انقلابی...ما کارگران ایران عزیز ازتون سپاسگذاریم...درود به غیرت و شرفتون که مارو تنها نذاشتین
    • حسین IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      4 2
      واقعا من یکی خسته شدم بی انگیزه گی افسردگی و نداشتن امید با این گونه تصمیماتی ما چیره شده .کارکردن در شرایط سخت آب هوایی وآلودگی محیط و گذاشتن سلامتی برای کار کمتر از ایثارگری نیست اما ما نسل قراردادی به بطلان کشیده‌ای شدیم .که نای نفس کشیدن برایمان سخت شده .نه پیشرفتی نه احترامی .نه سمت و جایگاه
    • احمد IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      2 0
      دستشون درد نکنه ولی تکلیف یه نیروهای قراردادی که بالای بیست سال توی یه اداره ای با حقوق و مزایای پایین کار می‌کنه چی میشه.
    • حسین IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      3 2
      دارای بیست و سه سال سابقه کاری مرتبط در صنعت می‌باشم. با اینکه کارم دائم بوده و هست چرا قرارداد یکساله باشد .چرا قانون کار باشم .اما عیدی کارمندی پرداخت شود مسولیت هایی رو عهده د ا ر بودام .اما هیچ‌جا ثبت و در ارتقای من تاثیری نداشته .چون قراردادی یم .من هم اهل همین نزدیکی همین آبادی ام .بله قرارداد
    • حسین IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      3 4
      بترسید از روز جزا بترسید روزی که در مقابل عدالت الهی قرار می گیرید.همه در مقابل قانون برابرند. تا فرصت هست به دامن اسلام برگردید
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      1 0
      الکی بود این که همون قبلی اصلا استخدامی نبود همین قراردادی که بود الان چه کار خواصی انجام شد
    • کارمند DK ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      2 0
      اقا پس قرارداد کار معین چی اونا میمونن ؟؟
    • ابرام IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      3 3
      سلام اون چیزی که روشنه اینکه قطعا سازمان امور استخدامی با ریاست لطیفی شرایط خوبی رو برای این نیروها رقم نخواهد زد . همه به امید بهتر شدن اوضاع و به عدالت نزدیک تر شدن از این طرح حمایت کردن،ولی مهم نحوه اجرا و آیین نامه های من درآوردی سازمان امور استخدامی است.آیا حق جابجای دارن آیا مدرک تحصیلی در..
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      7 2
      فقط میتونم بگم متاسفم برای مجلس و نمایندگانش که در مقابل دولت کم آوردند و آن چیزی را که قرار بود تصمیم بگیرند با اعمال نفوذ نتونستند عمل کنند.
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      3 4
      سلام علیکم با تشکر از نمایندگان مجلس خداقوت خدارو شکر امیدوار شدیم حالا ببینیم که رای شورای نگهبان چیست
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      3 2
      اقا ماست بندی کردن جمعش کردند همان پیمانکاری وقراردادی باشند بهتر ه راهی برای طبقه کارگروضعیف باز نشد
    • حسن IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      0 5
      سلام یعنی من که نزدیک 4سال هست در پالایشگاه به طور پیمانی ولی مستمر کار میکنم رسمی میشوم وگزینش ی یا چیزه دیگی ازم نمیگیرند
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      0 0
      بنظر من ولله دارن درحق من ظلم میکنن ۲۲ساله دارم پیمانکاری کارمیکنم باپایین ترین حقوق نمیدونم تکلیفم چیه هستن اقایونی ازراه رسیده شدن قرارداد موقت فکرمیکنم با۴۵سال سن مرگ برام واجب باشه
    • سودابه بابایی IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      0 0
      خودم از سال ۸۸ تا کنون دفتر شورای اسلامی شهرستان قائمشهر زیر نظر شورای اسلامی استان مازندران و اونم زیر نظر شورای عالی استانها می باشد شورای شهرستان در مکان قائمشهر مشغول به کار هستم نه بیمه هستم نه حقوق و مزایای اداری دارم نه قراردادی . هیچ کس هیچ اداره و ارگان و موسسه و شرکت به ما توجهی نمی کنه
    • حسین IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      0 0
      سلام من سابقه ی کارم در دادگستری یک سال و نیم هست ولی از قبل بیمه سه سال دارم من جزئ کدوم افراد میباشم
    • مجید IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      0 0
      سلام این قانون از چه تاریخی لازم اجرا هست باتشکر
    • مهدی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      0 0
      با سلام خدا خیرتون بده خبر خیلی خوبی بود
    • گلبرگ IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      0 0
      سلام . پس کسانی که سه ساله به صورت شرکتی کار میکنن ولی مستمر نبوده ، تکلیفشون چیه . مثلا ۲۱ ماه و ۱۲ ماه
    • رضا حسیوند IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      0 0
      من ۱۲سال درآشپزخانه بیمارستان کارکردم اماحالایک پیمانکارجدیداوده نیروازخودش داره ومارااخراج کرده تکلیف ماچیه برای ساماندهی لطفاجواب بدید
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      با سلام لطفا جلوی استخدام ناعادلانه ایثارگران را بگیرید ( هستند کسانی که با 20 سال سابقه و مدرک تحصیلی در بانک دولتی مشغول به کارند اما هنوز شرکتی هستند ) اما ایثارگران بدون سواد و سابقه رسمی شدند و هرکس آشنای خود را به عنوان خدمات یا... وارد بانک می کند که بعد با ارائه مدرک ایثارگری رسمی شود واقعا
    • محمدی IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 0
      طرح ساماندهی کارکنان شرکتی دولت هیچ بار مالی برای دولت که نخواهد داشت و با حذف دلالان و واسطه ها حتی سبب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد-- کجا دیدید دلالی موجب کاهش هزینه بشود؟؟!!!!!!!!!! دولت به ازای هر نیرو 20 میلیون به شرکت واسطه (دلال) میدهد دلال به کارگر 10 میلیون می دهد و بقیه را برای خود بعنو