۲۸ مهر ۱۳۸۶، ۱۴:۳۷

حواشی دانشگاه شهید بهشتی/

استعفای دسته جمعی / شرط رئیس جدید برای ریاست! / رابطه شریف و بهشتی

استعفای دسته جمعی / شرط رئیس جدید برای ریاست! / رابطه شریف و بهشتی

خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه : مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی که 18 ماه از فعالیت رئیس قبلی آن می گذشت صبح امروز همراه با حواشی جالب توجهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معارفه احمد شعبانی سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی امروز در غیاب محمد مهدی زاهدی وزیر علوم با حضور دکترسید محمد حسینی نماینده وزیر علوم در دانشگاهها، دکتر زارعی مشاور وزیر علوم، دکتر متکان مدیر کل بورس وزارت علوم و دکتر طالبیان مشاور ارشد وزیر علوم برگزار شد. در این مراسم دکتر لطیفی رئیس پیشین این دانشگاه حضور نیافته بود. ضمن اینکه هیچ معاونان این دانشگاه نیز در این مراسم حضور نداشتند. حاشیه های این مراسم در زیر آمده است :

- در پارچه زرد رنگی که عنوان مراسم در آن درج شده بود، چنین آمده بود : "مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی"

- رئیس و هیئت رئیسه سابق دانشگاه شهید بهشتی در مراسم "معارفه سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی" حاضر نشدند و برخی حضار داخل سالن از استعفای دست جمعی آنها خبر دادند.

- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی حضور در این جلسه را با دو حس خاص همراه دانست و آن را به دو مجلس شادی و ترحیم تعبیر کرد.

- سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی در سخنانش تاکید کرد که مسئولان کشوری شروطش را برای ریاست پذیرفته اند. او شرط خود را کمک مسئولان به زیرساخت های دانشگاه دانست و اعلام کرد مسئولان کشوری قول داده اند که به کمک دانشگاه بیایند و با پذیرش این شرط من حاضر به قبول این مسئولیت شدم.

- سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی در میان سخنانش، وضعیت خدمات رفاهی کارکنان این دانشگاه را در بدترین وضعیت خواند. در این هنگام، کارکنان دانشگاه الله اکبر گفتند و کف زدند.

- نخستین جایگاهی که سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی برای اصلاحش ابراز عقیده کرد، رابط این دانشگاه با ستاد امور رفاهی وزارت علوم بود. وی گفت : چرا باید در جوار دانشگاه شهید بهشتی خانه سازمانی برای صنعتی شریفی ها درست شود و ما خودمان چیزی نداشته باشیم.

- سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی که بر ضرورت ارتقای امکانات رفاهی دانشجویان نیز تاکید داشت، گفت : بنده یک روستایی بودم. قطعا اگر شهید بهشتی خوابگاه نداشت این دانشگاه را انتخاب نمی کردم.

- احمد شعبانی - سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی از دکتر ندیمی که دو دهه پیش از حمید لطیفی عهده دار ریاست دانشگاه شهید بهشتی بود نیز یادی کرد. دکتر ندیمی با حکم محمد مهدی زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از مدت ها در آغاز دولت نهم از کار برکنار شد و جای خود را به لطیفی داد.

- سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی در ابتدا و انتهای سخنانش این چنین گفت : برادر عزیز آقای دکتر زاهدی به بنده اعتماد کردند. به خدا قسم با خدا معامله کردم و آبرو و حیثیتم را در میان قرار دادم.

- حکم عزل حمید لطیفی از ریاست دانشگاه شهید بهشتی و انتصاب احمد شعبانی به سرپرستی این دانشگاه که به تاریخ امروز توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده است، توسط مجری برنامه قرائت شد.

- وزیر علوم هدیه ای را توسط دکتر طالبیان مشاور ارشد خود برای دکتر لطیفی رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی به مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه فرستاده بودند اما دکتر لطیفی در جلسه حضور نداشت و طالبیان به رئیس جدید دانشگاه توصیه کرد تا این هدیه را به حمید لطیفی برساند.

- دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه حضور نداشتند.

- برخی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد محل برگزاری مراسم معارفه سرپرست جدید این دانشگاه گفتند: رئیس قبلی کی بود؟ جدیده کیه؟ اصلا به ما چه!

گروه حوزه و دانشگاه خبرگزاری "مهر" برای مجموعه دانشگاهیان در دانشگاه شهید بهشتی آرزوی موفقیت دارد.

کد خبر 571475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha