تشییع باشکوه شهیدان در نابلس/ واکنش سرایا القدس

تشییع باشکوه شهیدان در نابلس/ واکنش سرایا القدس

منابع فلسطینی گزارش دادند که در جریان یورش گسترده نظامیان صهیونیست به نابلس تاکنون، ۱۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، منابع فلسطینی ظهر امروز با انتشار تصاویری از یورش گسترده نظامیان صهیونیست به نابلس و تخریب منزل دو مبارز فلسطینی با موشک‌های ضدتانک خبر دادند.
بنابراین گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به نابلس و درگیری با فلسطینیان، آنها را هدف تیراندازی شدید قرار دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که شماری از افراد با گلوله‌های جنگی مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند.

همچنین دهها نفر دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک آور مصدوم و دچار خفگی شده اند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان از ورود تیم‌های امداد به محل درگیری جلوگیری می‌کنند.

منابع محلی همچنین از شهادت ۱۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر دیگر خبر می‌دهند.

بنابر اعلام منابع فلسطینی، نظامیان صهیونیست در این یورش با هدف ترور «محمد ابوبکر الجنیدی» فرمانده گردان نابلس و «حسام اسلیم» از مبارزان فلسطینی به نابلس یورش بردند و در منطقه قدیمی نابلس پس از درگیری شدید آنها را به شهادت رساندند.

یورش صهیونیست‌ها به نابلس/ شمار شهدای فلسطینی به ۶ نفر رسید

رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که محمد الجنیدی و حسام اسلیم مجریان عملیات ضدصهیونیستی در ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ بودند، عملیاتی که به کشته شدن یک نظامی صهیونیست در نزدیکی شهرک شاوی شمرون در شمال غربی نابلس منجر شد.

یورش صهیونیست‌ها به نابلس/ شمار شهدای فلسطینی به ۶ نفر رسید

بنابر اعلام منابع محلی فلسطینی این دو مبارز فلسطینی پس از محاصره منزل شأن از سوی نظامیان صهیونیست از تسلیم خود، خودداری نموده و به شدت وارد درگیری مسلحانه با نظامیان صهیونیست شده اند.

پیش از این منابع صهیونیستی اعلام کرده بودند دریافت برخی اطلاعات مهم جاسوسی، موجب شد ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در روز روشن عملیات ترور این دو مبارز فلسطینی را اجرا کند.

اسامی ۶ شهید فلسطینی

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به نابلس ۶ فلسطینی به شهادت رسیدند.

شهید عدنان سبع بعاره ۷۲ ساله
شهید محمد خالد عنبوسی ۲۵ ساله
شید تامر نمر احمد میناوی ۳۳ ساله
شهید مصعب منیر محمد عویص ۲۶ ساله
شهید حسام بسام اسلیم ۲۴ ساله
شهید محمد عمر ابوبکر ۲۳ ساله

نظامیان صهیونیستی عقب‌نشینی کردند

شبکه الجزیره نیز در خبری فوری از عقب نشینی کامل نظامیان صهیونیست از نابلس خبر داد.

در همین رابطه، شبکه کان نیز در این باره گزارش داد که دو روز پس از موافقت تشکیلات خودگردان با درخواست آمریکا در رابطه با صرف نظر از ارجاع پرونده تجاوزات و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی به شورای امنیت و وعده‌های آمریکا به فلسطینیان مبنی بر محدود کردن دامنه فعالیت‌های ارتش در کرانه باختری، این رژیم حمله گسترده‌ای را به نابلس انجام داده و شماری از مبارزان مقاومت را ترور کرد!

از سوی دیگر، در پی این یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به نابلس، ابوعبیده سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد به زودی سخنرانی مهمی خواهد داشت.

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام به رژیم صهیونیستی هشدار داد

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام در سخنانی در پی یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به نابلس و شهادت شش فلسطینی تاکید کرد: مقاومت در غزه پیگیر جنایات روزافزون دشمن صهیونیستی علیه عزیزان ما در کرانه باختری است و صبرش رو به پایان است!

آمار شهدای فلسطینی در نابلس به ۹ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای فلسطینی در یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به نابلس خبر داد. براین اساس، در این عملیات گسترده نظامی تاکنون ۹ فلسطینی شهید و ۹۷ نفر دیگر زخمی شده اند.

اسامی هشت تن از شهدا به شرح زیر اعلام شده است:
١- عدنان سبع بعاره (٧٢ ساله)
٢- محمد خالد عنبوسی (٢٥ ساله)
٣-تامر نمر احمد میناوی (٣٣ ساله)
٤- مصعب منیر محمد عویص (٢٦ ساله)
٥- حسام بسام اسلیم (٢٤ ساله)
٦- محمد عبد الفتاح عبد الغنی (٢٣ ساله)
٧- ولید ریاض حسین دخیل (٢٣ ساله)
٨- عبد الهادی عبد العزیز اشقر (٦١ ساله)

حماس: جوانان مقاومت در نابلس حماسه‌ای عظیم را به ثبت رساندند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای به حمله وحشیانه امروز نظامیان صهیونیست علیه نابلس که به شهادت ۹ فلسطینی منجر شده، واکنش نشان داد.

جوانان مقاومتی در برابر اشغالگران سر تسلیم فرود نمی آورند و با مقابله و درگیری امروز با ارتش رژیم صهیونیستی حماسه ای عظیم را به ثبت رساندند.

کابینه راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی با طرح های تروریستی جنایتکارانه اش، مسئول تشدید تنش های میدانی است.

آمار شهدای فلسطینی در نابلس به ۱۰ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای فلسطینی در یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به نابلس خبر داد. براین اساس، در این عملیات گسترده نظامی تاکنون ۱۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اسامی ۱۰ شهید امروز در نابلس

١- عدنان سبع بعاره (٧٢ ساله)
٢- محمد خالد عنبوسی (٢٥ ساله)
٣-تامر نمر احمد میناوی (٣٣ ساله)
٤- مصعب منیر محمد عویص (٢٦ ساله)
٥- حسام بسام اسلیم (٢٤ ساله)
٦- محمد عبد الفتاح عبد الغنی (٢٣ ساله)
٧- ولید ریاض حسین دخیل (٢٣ ساله)
٨- عبد الهادی عبد العزیز اشقر (٦١ ساله)
٩-الطفل محمد شعبان (۱۶ ساله)
۱۰- جاسر جمیل قنعیر (۲۳ ساله)

هراس صهیونیست‌ها از عملیات انتقام جویانه فلسطینیان

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی در پی شهادت ۱۰ فلسطینی در یورش امروز نظامیان صهیونیست به نابلس اعلام کرد: ما خودمان را برای عملیات انتقام جویانه فلسطینی ها در قدس، کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ آماده می کنیم.

گروه های مقاومت: حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به نابلس بی‌پاسخ نمی‌ماند

گروه های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه هایی تاکید کردند که جنایت امروز نظامیان صهیونیست در نابلس و به شهادت رساندن ۱۰ فلسطینی، بی پاسخ نخواهد ماند و انتقام خون شهدا قطعاً گرفته خواهد شد.

هاآرتص: استقرار سامانه گنبد آهنین در اطراف نوار غزه تقویت شد

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به نگرانی ارتش این رژیم از حملات تلافی جویانه مقاومت فلسطین از غزه به اراضی اشغالی، نوشت: ارتش اسرائیل استقرار سامانه گنبد آهنین در اطراف غزه را تقویت کرده است.

در یورش وحشیانه ظهر امروز چهارشنبه نظامیان صهیونیست به نابلس در شمال کرانه باختری، ۱۰ فلسطینی را به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر را زخمی شدند.

یورش صهیونیست‌ها به نابلس/ شمار شهدای فلسطینی به ۱۰ نفر رسید

پنج شنبه؛ روز اعتصاب سراسری در قدس اشغالی و کرانه باختری

گروه های مختلف اسلامی و ملی فلسطینی در واکنش به جنایت امروز نظامیان صهیونیست در نابلس اعلام کردند که فردا پنج شنبه در قدس اشغالی و کرانه باختری اعتصاب کامل برقرار خواهد شد.

بیانیه گروه مقاومتی عرین الاسود؛ حملات صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند

گروه مقاومتی عرین الاسود (بیشه شیرها) با صدور بیانیه ای به جنایت امروز صهیونیست ها در نابلس واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

-ما سوگوار مبارزان حقیقت‌جو، شیران ظلم ستیز و مبارزان استوار در تعقیب اشغالگران هستیم.

-امروز برای تایید حرکت در مسیر جهاد با شهدای عزیزمان خداحافظی می کنیم. همه باید بدانند که بیانیه های محکومیت و همدردی جامعه جهانی سرابی بیش نیست و دردی از ملت فلسطین دوا نمی کند.

-ما همچنان به اشغالگران ضربه می‌زنیم؛ ای شیران خدا حرکت کنید، وقت آن است که با عزت زندگی کنیم یا به خیل شهدا بپیوندیم.

-به اندازه دردی که بر نابلس وارد شد، اشغالگران درد مضاعف را تحمل خواهند کرد و خواهند دانست که رزمندگان ما و رزمندگان گروه های شرافتمند مقاومتی در نابلس قدمی به عقب برنخواهند داشت.

-به کسانی که سوگند با خون خود بسته اند سوگند، که انتقام خون های بر زمین ریخته شده را در خانه‌های شما، بازارها، اتوبوس‌ها، اردوگاه‌ها و شهرک‌های‌تان و هر کجایی که باشید، می گیریم و از همه جا برای مبارزه علیه شما برخواهیم خاست.

هراس تل آویو از حمله موشکی مقاومت

ارتش رژیم صهیونیستی پس از حمله به نابلس به دلیل نگرانی از حمله موشکی از سوی نوار غزه، اقدام به استقرار سامانه گنبدآهنین کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کردکه یکی از افسران رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل برای دریافت پاسخ به حمله امروزش در نابلس آماده می شود.چیزی که اوضاع را شعله ور می کند وجود دارد و اینجا انبار باروتی است که فقط برای شعله ور ساختن نیاز به کبریت دارد.

وی مدعی شد: ما آماده این وضعیت در قدس و جبهه داخلی نیز هستیم. تعداد جان باختگان فلسطینی در حمله به نابلس را نمی دانم اما آنها فعالانی مسلح بودند که عملیات های مسلحانه علیه نیروهای اسرائیلی انجام می دادند.

هزاران نفر از مردم نابلس شامگاه امروز پیکر ۱۰ شهید را تشییع کردند.

تشییع باشکوه پیکر شهیدان نابلس

هزاران نفر از مردم نابلس شامگاه امروز پیکر ۱۰ شهید را تشییع کردند. تشییع کنندگان پیکرهای شهیدان را حمل کردند و شعارهایی در محکومیت جنایات اشغالگران سر دادند.

همزمان گروههای ملی و اسلامی در غزه شامگاه امروز اعلام کردند که فردا پنجشنبه در سراسر غزه دست به اعتصاب خواهند زد و عزای عمومی اعلام خواهد شد.

این گروهها از فلسطینی ها خواستند که به نشانه انزجار و خشم از جنایت رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب گسترده بزنند.

سرایا القدس: هدف قرار دادن غیرنظامیان نشانه عجز صهیونیستهاست

سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین از شهادت محمد عمر ابوبکر ۲۳ ساله فرمانده گردان نابلس سرایا القدس ویکی از بنیانگذاران آن و حسام بسام اسلیم ۲۴ ساله یکی ازفرماندهان گردان نابلس سرایا القدس در درگیری با نظامیان صهیونیست در جریان یورش به شهر نابلس خبر داد.

در بیانیه سرایا القدس آمده است: اقدام جهادی رزمندگان ما در جنین، نابلس، طوباس، قباطیه، الخلیل، بلاطه و اریحا وهمه مناطق دیگر شعله ور خواهد شد

سرایا القدس تاکید کرد: هدف قرار دادن غیرنظامیان در نابلس نشانه ناتوانی ارتش شکست خورده دشمن و نشانه سرخوردگی از درگیری های مسلحانه با رزمندگان ما در میدان جنگ است.

دراین بیانیه آمده است: راه شهیدان را ادامه خواهیم داد و هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد تا آزادسازی فلسطین به مبارزه ادامه می دهیم.

البطش: دشمن صهیونیست تاوان خواهد داد

خالد البطش عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین امروز چهارشنبه اعلام کرد: دشمن صهیونیست تاوان جنایاتش علیه ملت ما را دیر یا زود خواهد داد.

وی افزود: جنایت ناجوانمردانه دشمن صهیونیست در نابلس، تلاشی شکست خورده برای توقف فعالیت هسته های مقاومت و گسترش آنها در کرانه باختری بود.

البطش گفت: شهادت محمد الجنیدی فرمانده گردان جنین و دیگر شهیدان هرگز روند مبارزه را متوقف نخواهد کرد. شهادت الجنیدی در راستای ادامه جنایات اشغالگران علیه ملت بی گناه ما در کرانه باختری برای هدف قرار دادن مقاومت و تضعیف آن است تا طرحهای رژیم صهیونیستی در نابودی آرمان فلسطین به پیش برود و اراده ملت عزیز ما شکسته شود.

وی افزود: هدف الحاق کرانه باختری و یهودی سازی مقدسات در قدس اشغالی است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی بر وحدت برای ادامه مقاومت و جنگ تاکید کرد و از همه رزمندگان خواست که انتقام خون شهید محمد الجنیدی را بگیرند.

وی همچنین خواستار خیزش ملت در همه مکانها در حمایت از قهرمانان در کرانه باختری شد.

زخمی شدن ۲ نظامی صهیونیست در نابلس

رتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن دو نظامی این رژیم در جریان یورش امروز به نابلس اذعان کرد.

رادیو رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که دو نظامی ارتش این رژیم در درگیری های امروز نابلس زخمی و به بیمارستان منتقل شده اند.

کد خبر 5715481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha