۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۲۳

برگزاری انتخابات سراسری در نیجریه

برگزاری انتخابات سراسری در نیجریه

نیجریه امروز شاهد برگزاری انتخاب ریاست جمهوری و پارلمانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیجریه امروز شنبه در حال برگزاری انتخابات سراسری است که هم برای تعیین نمایندگان پارلمان و هم برای انتخاب ریاست جمهوری در این کشور است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، در مجموع ۱۸ نامزد برای شرکت در رقابت انتخاب ریاست جمهوری کنونی در این کشور نامزد شده اند. از جمله این افراد، «بولا تینوبو» (Bola Tinubu) از حزب حاکم کنگره موسوم به «همه مترقیان» و «آتیکو ابوباکار» (Atiku Abubakar) از حزب اصلی مخالف موسوم به «دموکراتیک خلق ها».

رئیس جمهور کنونی نیجریه یعنی «محمدو بوهاری» دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری خود را سپری می کند و طبق قانون اساسی از شرکت در انتخابات جاری منع شده است. کمیسیون انتخابات این کشور اعلام کرد که بسیاری از مردم که در نوبت محل‌ های رای‌ گیری در سراسر کشور منتظر مانده اند، با وجود اینکه رأی‌ گیری رسما پایان یافته است، همچنان می‌ توانند رأی‌ خود را به صندوق بیاندازند.

تا کنون اطلاعات بیشتری در خصوص نتایج اولیه این انتخابات در نیجریه منتشر نشده است.

گفتنی است که گروه‌ ها و باندهای مسلح در نیجریه طی سال‌ های اخیر بر خلاف ادعای محمدو بوهاری رییس جمهور این کشور مبنی بر مبارزه با تروریسم، با یورش به ماطق مختلف، ساکنان آن‌ ها را به قتل می‌ رسانند.

دولت نیجریه علیرغم وعده های محمدو بوهاری رییس جمهور این کشور پیرامون برقراری امنیت نتوانسته است تا کنون به موفقیتی در این خصوص دست یابد.

کد خبر 5718879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha