۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰

درخشش مرکزتحقیقات قلب وعروق یزد درکنگره بین الملی«مارکرهای زیستی»

درخشش مرکزتحقیقات قلب وعروق یزد درکنگره بین الملی«مارکرهای زیستی»

یزد- مرکز تحقیقات قلب و عروق یزد در اولین کنگره بین المللی بیومارکرها(مارکرهای زیستی) عنوان بهترین مقاله را کسب کرد.

سرپرست مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: علی دهقانی فیروزآبادی عنوان بهترین سخنرانی و مقاله برتر اولین کنگره بین المللی بیومارکرها در ارومیه را کسب کرد.

سید مصطفی سید حسینی ادامه داد: این سخنرانی با عنوان مقاله «اهمیت و نقش گیرنده های سطح سلولی شناسایی الگو (PRRs) به عنوان بیومارکر جدید کلینیکال در تشخیص زود هنگام بیماری های عروق کرونر پایدار خصوصاً آترواسکلروزیس و همچنین نقش این گیرنده ها در القاء تمایز موثر سلولهای بنیادی به سلولهای قلبی در شرایط آزمایشگاهی» ارائه شد که مورد استقبال گسترده محققین و پزشکان قرار گرفت.

وی افزود: این پژوهش حاصل نتایج تحقیقات مستمردر چهار سال اخیر در مرکز تحقیقات قلب و عروق و واحد سلول های بنیادی و بیولوژی مولکولی است که به زودی روند فناوری و تجاری سازی آن آغاز خواهد شد.

سرپرست مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: اولین کنگره بین المللی بیومارکرها (مارکرهای زیستی) از ۳ تا ۵ اسفند ماه، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با حضور گسترده ای از محققین و دانشمندان از کشورهای آلمان، ترکیه، هند، امریکا، انگلستان، استرالیا، جمهوری چک، یونان به صورت مجازی و حضوری و همچنین دانشگاه های برتر داخلی برگزار شد.

کد خبر 5720721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha