۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۵۵

برگزاری آزمون ها در ۱۱ و ۱۲ اسفند؛

ساعت ۱۲ امشب آخرین فرصت دریافت کارت کنکورهای ارشد و دکتری ۱۴۰۲

ساعت ۱۲ امشب آخرین فرصت دریافت کارت کنکورهای ارشد و دکتری ۱۴۰۲

در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ در مجموع تعداد ۶۴۱ هزار و ۴۹۲ داوطلب شرکت کرده اند و ساعت ۱۲ امشب ۱۰ اسفندماه مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در ۱۱۰ شهر کشور، ۱۵۷ حوزه اصلی و ۵۵۷ حوزه فرعی در صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

در این آزمون تعداد ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۷۵ هزار و ۸۲۵ نفر زن و ۹۴ هزار و ۳۳۹ نفر مرد هستند.

این تعداد داوطلب در ۲۴۷ کدرشته و در ۷ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، دامپزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ در سه نیم روز عصر پنجشنبه ۱۱ اسفند، صبح و عصر جمعه ۱۲ اسفند در ۶ گروه آزمایشی و ۱۳۴ کدرشته برگزار می‌شود.

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد هستند.

مهلت دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون ها از ۶ اسفند آغاز شده است و ساعت ۱۲ امشب چهارشنبه ۱۰ اسفند به پایان می رسد.

علیرضا کریمیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین آمار دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ گفت: از میان ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳۸ هزار نفر کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند.

وی افزود: همچنین از میان ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ داوطلب آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳۵۳ هزار نفر کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند.

کد خبر 5722149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha