۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۳۹

آغاز نشست وزرای خارجه گروه - 20 در پایتخت هند

آغاز نشست وزرای خارجه گروه - 20 در پایتخت هند

نشست وزرای خارجه گروه - 20 صبح امروز پنج شنبه در «نیو دهلی» پایتخت هند با یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان زلزله ترکیه و سوریه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، نشست وزرای خارجه گروه - ۲۰ صبح امروز پنجشنبه در دهلی نو پایتخت هند با یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان زلزله ویرانگر ماه گذشته در ترکیه و سوریه آغاز شد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود بحران اوکراین و تأثیر آن بر وضعیت جهانی یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو گروه - ۲۰ باشد.

این در حالی است که پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد که اتحادیه اروپا از بیانیه نهایی نشست وزیران گروه - ۲۰ در صورتی که شامل «محکومیت جنگ» در اوکراین نباشد، حمایت نخواهد کرد.

اتحادیه اروپا همچنین از هند خواسته است تا در این نشست برای دستیابی به تفاهم مشترک به منظور توقف درگیری در اوکراین تلاش کند.

خبرگزاری بلومبرگ هم به نقل از منابع آگاه گزارش داد که هند در حال تلاش برای رفع اختلاف و تناقض بر سر تعریف درگیری در اوکراین قبل از نشست وزرای خارجه گروه - ۲۰ است.

گفتنی است که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز گذشته سلسله دیدارهایی را با وزرای خارجه هند، ترکیه و برزیل برگزار کرد و قرار است با همتای چینی خود نیز دیدار کند.

کد خبر 5723014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha