۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۱۹

رئیس شورای عالی استان‌ها:

زلزله‌های اخیر هشداری جدی برای احیا بافت فرسوده است

زلزله‌های اخیر هشداری جدی برای احیا بافت فرسوده است

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اتفاقاتی که در زلزله‌های اخیر رخ داد، هشدار جدی برای احیا بافت‌های فرسوده است و این امر می‌تواند در کاهش خطرات بالقوه مانند زلزله اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز سروری در چهاردهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با بیان اینکه در کشور ۱۲۶ هزار نفر جامعه شورایی در کشور وجود دارد، گفت: پارلمان شورای عالی استان‌ها کاملاً متفاوت با سایر پارلمان‌ها است و این پارلمان کاملاً برآمده از مردم است و نمایندگان تمامی طبقات اجتماعی از همه قومیت‌ها، مذاهب و ظرفیت‌های کشور در این پارلمان حضور دارند.

رئیس شورای عالی استان‌ها بذرپاش را نمونه‌ای از جوان‌گرایی در انتخاب مدیران دانست و گفت: جوان‌گرایی به معنای کارآمدسازی نظام است؛ چرا که در هر جا که جوانان قرار گرفتند با تحول و اقدامات مؤثر همراه بوده است.

وی با اشاره به نقش وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه تحقق اهداف و وعده‌های دولت اظهار کرد: در حوزه بافت‌های فرسوده می‌توانید از زیرساخت‌های موجود در شهر استفاده کنید و به ساخت و ساز سرعت دهید؛ چرا که اتفاقاتی که در زلزله‌های اخیر رخ داد، هشدار جدی برای احیا بافت‌های فرسوده است و می‌تواند در کاهش خطرات بالقوه مانند زلزله اثرگذار باشد.

سروری با تاکید بر ضرورت توجه دولت به استفاده از بخش خصوصی در حوزه عملیاتی‌سازی وعده‌های خود اظهار کرد: پیشنهاد من به عنوان یک عضو از شورای عالی استان‌ها این است که مشاوره‌ای را در بخش خصوصی به عنوان نماینده بخش خصوصی در وزارت راه و شهرسازی انجام دهید که بتواند همه بخش‌ها را متصل به این وزارتخانه کند و شاهد اقدامات مؤثری در مهم‌ترین مأموریت دولت که به وزارتخانه راه و شهرسازی واگذار شده باشیم.

*محمدعلی صفاریان

کد خبر 5723126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha