۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

پروژه‌های گردشگری در پارک جنگلی شهید باهنر اراک اجرا می شود

پروژه‌های گردشگری در پارک جنگلی شهید باهنر اراک اجرا می شود

اراک- معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت:مقرر شده طرح‌های شهرداری با حفظ پارک جنگلی اراک در این منطقه اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد بهرامی صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ هکتار درختکاری در منطقه چپقلی شهرستان اراک انجام شده که نگهداری از این اراضی نیازمند حمایت و همکاری سایر صنایع استان دارد.

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: ۲ میلیون هکتار اراضی ملی در استان مرکزی وجود دارد که اراضی ملی و مستثنیات با سه هزار و ۶۰۰ پلاک ثبتی مشخص شده و سند تک برگی تمامی این اراضی به نام دولت صادر شده‌است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی با اخذ ۱۰۰ درصد سند تک برگی اراضی ملی جز سه استان برتر در این حوزه به شمار می‌رود.

بهرامی بیان کرد: امسال اختلافات ۶۵۰ هزار هکتار اراضی ملی و مستثنیات در ۵۰۰ پلاک ملی استان برطرف شده و ۸۵ هکتار به مالکان واگذار شده‌است.

وی گفت: ۴۳۵ و نیم هکتار از اراضی ملی استان مرکزی امسال در قالب ۹ مورد برای اجرای طرح‌های کشاورزی و یک هزار و ۶۳۵ هکتار برای اجرای طرح‌های غیر کشاورزی به متقاضیان واگذار شده‌است.

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: یک هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی نیز برای توسعه شرکت‌های صنعتی و ۱۰۰ هکتار نیز برای اجرای طرح‌های انرژی نو از جمله ایجاد نیروگاه خورشیدی و تولید پنل‌های خورشیدی اختصاص یافته‌است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۷۰ هکتار از اراضی پارک آبخیز اراک در قالب قراردادی به شهرداری این شهر واگذار شده و مقرر شده طرح‌های شهرداری با حفظ پارک جنگلی در این منطقه اجرا شود.

کد خبر 5724561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha