۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲

تا پایان عید فطر؛

فرصت شرکت در مسابقه کتابخوانی «مرا با خودت ببر» تمدید شد

فرصت شرکت در مسابقه کتابخوانی «مرا با خودت ببر» تمدید شد

پانزدهمین مسابقه کتابخوانی انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) با محوریت کتاب «مرا با خودت ببر»با استقبال مخاطبان تا پایان عید فطر تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین مسابقه کتابخوانی انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) با محوریت کتاب «مرا با خودت ببر» توسط این انتشارات و با همکاری مسجد و مؤسسه فرهنگی جوادالائمه (ع) از ۱۴ دی ماه فعالیت خود را آغاز کرد و با استقبال مخاطبان تا پایان عید فطر تمدید شد.

در این پویش مطالعاتی، کتاب «مرا با خودت ببر» به نویسندگی حجت‌الاسلام مظفر سالاری به عنوان منبع مطالعاتی این پویش انتخاب شد و مورد توجه علاقه‌مندان به ادبیات دینی و تاریخ اسلام قرار گرفت.

کتاب «مرا باخودت ببر» رمانی متفاوت از دلداگی مریدان و یاران حضرت جواد (ع) و کرامات و عنایات این امام همام است، این رمان عاشقانه، وضعیت اجتماعی و اقتصادی زندگی امام جواد (ع) در بغداد در زمانی که مامون خلیفه عباسیان است را روایت می‌کند که نویسنده علاوه بر پرداختن به معجزات و عنایات ویژه امام جواد (ع)، خواننده را به قصر مامون هفتمین خلیفه عباسی می‌برد و از توطئه شومی که برای حضرت جواد در نظر گرفته شده خبر دار می‌کند و از تلاش‌های جناب ابن‌سکیت یار با وفای امام جواد و امام هادی (ع) برای تربیت و آموزش معارف دینی یاران حقیقی پرده برداری می‌کند.

این رمان با گرداندن قفسی توسط سربازان در بازار بغداد که مردی درون آن محبوس است آغاز می‌شود، با تلاش برای کشف شخصیت مردِ محبوس در قفس ادامه می‌یابد، با شروع داستانی عاشقانه خواندنی‌تر می‌شود و با روایت گوشه‌هایی از زندگی ابن‌الرضا اوج می‌گیرد.

در این کتاب خواننده ساعاتی را مهمان بغداد، بازار، کاخ، سیاه‌چال، خانه‌های گلی و شخصیت‌های شناخته‌شده تاریخی چون ابن‌زیات، ابن‌ابی‌داود، ابن‌سکّیت و در صدر آن‌ها امام جواد (ع) می‌شود.

جوایز این دوره از پویش کتابخوانی با محوریت کتاب «مرا با خودت ببر» شامل جایزه ویژه دعوت به آئین غبارروبی حرم مطهر رضوی، ۹ جایزه متبرک رضوی و اهدای ۹ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و زیارت مرقد مطهر جوادالائمه (ع) می‌شود.

علاقه مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند با مراجعه به پایگان اینترنتی marabebar.ir نسبت به ثبت نام و پاسخ دهی آنلایل به سوالات اقدام کنند.

کد خبر 5724766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha