۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰

ادوات کشاورزی در کالپوش میامی توزیع شد

ادوات کشاورزی در کالپوش میامی توزیع شد

سمنان- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان سمنان از توزیع ۵۳ دستگاه ادوات کشاورزی برای دیم‌زارهای کالپوش میامی خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای تولید در دیمزارها انجام شده است.

حامد احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ادوات کشاورزی برای مزارع دیم بین کشاورزان کالپوشی توزیع شد، ابراز کرد: کالپوش تنها منطقه دیمزار استان سمنان است و لذا ۵۳ دستگاه کشاورزی با هدف توسعه کشت دیمزارها در این منطقه توزیع شد.

وی با بیان اینکه مراسم تحویل ادوات کشاورزی که در بخش کالپوش شهرستان میامی با حضور معاون وزیر جهاد برگزار شد، افزود: این طرح به واسطه خشکسالی و در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها برگزار شد.

مدیرکل ستاد اجرایی استان سمنان بیان کرد: این استان در طرح جهش تولید در دیمزارها کشور قرار گرفته و اجرای این طرح در سال زراعی جاری در ۲۰ هزار هکتار از اراضی بخش کالپوش صورت پذیرفته است.

احمدی با بیان اینکه برای این طرح ۴۷ میلیارد ریال از منابع ستاد اجرایی توسط بانک‌ها به صورت تسیهلات پرداخت شده است، تاکید کرد: در این طرح همچنین سازمان جهاد کشاورزی نیز همراهی داشته است.

وی با بیان اینکه گندم، جو، دانه‌های روغنی، علوفه، حبوبات و … محصولات قابل کشت در دیمزارهای کالپوش هستند، تاکید کرد: اعطای تسهیلات و همچنین ابزار مورد نیاز، یکی از راهکارهای تقویت تولید است.

کد خبر 5726387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha