۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر:

۷ پروژه آبخیزداری در گناوه اجرایی شد

۷ پروژه آبخیزداری در گناوه اجرایی شد

بوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در شهرستان گناوه هفت سازه آبخیزداری به اجرا در آمده است که امیدواریم شاهد اجرای پروژه های بیشتری در این زمینه باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین گرشاسبی ظهر سه‌شنبه در آئین بهره برداری از پروژه آبخیزداری بند سنگی ملاتی شماره ۲ حوضه آبخیز رجدون گناوه اظهار داشت: هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه در تاریخ کشورمان تعیین شده است و برنامه‌های مختلفی در استان بوشهر نیز به مناسبت گرامیداشت این هفته تدارک دیده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه هفته منابع طبیعی امسال با شعار «درخت برای زندگی با هم بکاریم برای ایران سرسبز و قوی» نام‌گذاری شده است گفت: برنامه‌های این هفته با کاشت درخت آغاز شده است و افتتاح پروژه سد رجدون گناوه یکی از آنها است.

وی با بیان توضیحاتی پیرامون طرح ملی کاشت یک میلیون درخت در کشور گفت: در راستای دستورات و آموزه‌های دین مبین اسلام و تأکیدات مقام معظم رهبری، دستور العمل این طرح توسط ریاست جمهوری ابلاغ شده است.

۷ پروژه آبخیزداری در گناوه اجرایی شد

وی گفت: این طرح به مدت چهار سال در کشور اجرا خواهد شد و طی این سال‌ها بالغ بر یک میلیارد درخت در کشور کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اجرای پروژه آبخیزداری ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری برای هدایت آب‌های روان بویژه ریزش‌های جوی به سفره‌های زیرزمینی مهم و ضروری است.

وی با اشاره به مهمترین اهداف این طرح‌ها گفت: کنترل رسوب، کاهش خسارت ناشی از سیلاب، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان، بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق زیر پوشش و حفظ، احیا و بازسازی معادن تخریب شده از جمله هدف‌های اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

۷ پروژه آبخیزداری در گناوه اجرایی شد

گرشاسبی بیان کرد: در شهرستان گناوه هفت سازه آبخیزداری به اجرا در آمده است که امیدواریم با تزریق اعتبار از محل سفر رئیس جمهور و دیگر منابع شاهد اجرای پروژه‌های بیشتری در این منطقه باشیم.

وی افزود: پروژه بند سنگی ملاتی رجدون گناوه با اعتبار سه میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی سال ۱۴۰۰ و استانی ۱۴۰۱ تأمین اعتبار و احداث شده است.

وی بیان کرد: حجم عملیات بنایی این پروژه ۲ هزار و ۳۰۰ مترمکعب، استحصال سالانه ۱۴۰ هزار مترمکعب، ارتفاع کل ۱۰ متر، دهانه سرریز ۱۶ متر و طول تاج ۵۱ متر است.

کد خبر 5727663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha