۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۲۵

به عشق مهدی(عج)؛ پرونده ویژه نیمه شعبان-۳۶۶

پیاده‌روی سمنانی‌ها به عشق حضرت حجت (عج)/ دل‌هایی که خدایی شد

پیاده‌روی سمنانی‌ها به عشق حضرت حجت (عج)/ دل‌هایی که خدایی شد

سمنان- همزمان با روز نیمه شعبان، راهپیمایی عاشقان ولایت و امامت، دلدادگان اهل بیت(ع) و شیفتگان امام عصر(عج) در برخی نقاط استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با نیمه شعبان، مراسم پیاده روی دلدادگان مهدوی در شهرستان سمنان با حضور عشاق و شیفتگان اهل بیت (ع) و علی‌الخصوص امام زمان (عج) در مسیر هفت کیلومتری بین بارگاه مطهر امامزاده علی اشرف (ع) تا بارگاه مطهر امام زاده یحیی (ع) برگزار شد.

این مراسم معنوی با شعار به عشق مهدی (عج) و با شور خاصی در میان استقبال مردم برگزار شد و مرد و زن، پیر و جوان در آن حضور پیدا کردند. در حاشیه این مراسم همچنین ایستگاه‌هایی از سوی هیئت‌های مذهبی نیز برپا شده بود تا کام شیفتگان مهدوی، شیرین شود.

در این مسیر همچنین ستاد برگزاری مراسم نیمه شعبان در سمنان با برنامه‌های جانبی مانند اجرای سرود زنده بر روی تریلی‌های تزئین شده با مشارکت جوانان بسیجی و دلداده اهل بیت (ع)، جو معنوی زیبایی را به وجود آورده بود.

ارادت مردم به امام زمان (عج)

توزیع بسته‌های فرهنگی، مولودی خوانی و پذیرایی از شیفتگان آل الله از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم بود که با مشارکت خوب مردم و همراهی هیئت‌های مذهبی برگزار شد و با استقبالی که از این مراسم به عمل آمد، امکان دار طی سال‌های آتی نیز مجدداً شاهد برگزاری آن باشیم.

برپایی موکب ها و ایستگاه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان از برنامه‌های دیگر این مراسم بود همچنین مردم متدین سمنان در مسیر، دعای فرج امام زمان (عج) را بارها زمزمه کردند. برخی از مردم همچنین با همراه داشتن پرچم‌هایی مزین به نام مبارک امام عصر (عج) اوج ارادت خود را به ایشان نشان دادند.

همچنین مردم با پست کردن تصاویر این مراسم معنوی در فضای مجازی با هشتگ های مرتبط با این روز به خصوص به عشق مهدی (عج) ارادت خود را به ساحت مقدس امام عصر (عج) با هم به اشتراک گذاشتند. یکی از اهداف این برنامه که با مشارکت پرشور مردم همراه شد، ترویج فرهنگ مهدوی به خصوص تبیین مهدویت برای جوانان و نوجوانان ذکر شده است.

در خاتمه این مراسم در بارگاه امامزاده یحیی (ع) سمنان نیز مراسم ویژه ای شامل دعای فرج و دعا برای سلامتی و تعجیل امام عصر (عج) برگزار شد و مردم در صفوف نماز جماعت حضور پیدا کردند. همچنین در خاتمه این مراسم یاد و خاطر شهیدان استان سمنان نیز گرامی داشته شد.

کد خبر 5728821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha