۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹

رئیس پلیس راه گلستان:

تعداد جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای گلستان ۱۴ درصد افزایش یافت

تعداد جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای گلستان ۱۴ درصد افزایش یافت

گرگان- رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: تعداد جان باختگان ناشی از حوادث و سوانح ترافیکی در جاده‌های برون شهری استان در سال جاری ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمود شهرکی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال تا ۲۰ اسفند ۳۴۲ نفر در تصادف‌ها و حوادث ترافیکی جاده‌ای گلستان جان خود را از دست دادند که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۲۹۸ نفر بوده و بیانگر رشد ۱۴ درصدی جان باختگان است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان افزود: موتورسواران و عابران پیاده بیش از نیمی از جانباختگان حوادث و سوانح رانندگی در جاده‌های گلستان را تشکیل می‌دهند، به نحوی که ۱۲۰ نفر از جان باختگان حوادث جاده‌ای راکبان موتورسیکلت و ۵۳ نفر هم عابران پیاده هستند.

وی به رشد ۲۴ درصدی مجروحان حوادث جاده‌ای اشاره کرد و گفت: سال گذشته در همین زمان دو هزار و ۵۶۰ نفر در این حوادث مجروح شده بودند که امسال این آمار به سه هزار و ۳۵۰ نفر رسید.

شهرکی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و شرایط اقلیمی و جوی در روزهای پایانی سال و نخستین روزهای آغاز سال آینده احتمال بارش باران و حتی ریزش برف در ارتفاعات، رانندگان باید مراقبت و دقت نظر کافی را داشته باشند تا شاهد تصادفات زنجیره‌ای در این شرایط جوی نباشیم.

کد خبر 5732422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha