۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۳

مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

۳ هکتار از رودخانه زاینده‌رود آزادسازی شد

 ۳ هکتار از رودخانه زاینده‌رود آزادسازی شد

اصفهان- مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: نزدیک به سه هکتار از رودخانه زاینده‌رود در محدوده بالادست و پایین دست سد مخزنی زاینده‌رود در سال‌جاری آزاد سازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، احمدرضا صادقی اظهار داشت: طرح حفاظت از رودخانه زاینده رود از سرشاخه‌های رودخانه در شهرستان‌های فریدون‌شهر و فریدن تا تالاب بین المللی گاوخونی از سال ۹۴ تاکنون در حال اجرا است و بیش از صد نفر نیروی انسانی شامل تیم‌های گشت و حقوقی از رودخانه زاینده رود حفاظت می‌کنند.

وی افزود: اقدامات انجام شده تاکنون در مجموع سبب کاهش و جلوگیری از تصرفات بیشتر رودخانه و حریم و بستر و برداشت‌های غیرمجاز آب و پساب شده است‌.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده توسط دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای، تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها است که با هدف بهره‌برداری از رودخانه، کاهش خطرات احتمالی سیلاب و جلوگیری از تجاوز به بستر و حریم رودخانه است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر انجام مطالعات تعیین حد بستر و حریم مرحله اول و مرحله دوم توسط مسئولان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در بخش مهندسی رودخانه‌ها و سواحل مورد توجه قرار گرفته است و از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا کنون در این راستا حدود ۲۹ هزار کیلومتر مطالعات مرحله اول انجام که حدود ۷۴۰ کیلومتر مطالعات مرحله اول تأیید شده و منتظر تاییدیه سازمان نقشه برداری کشور است.

صادقی همچنین به ساماندهی و لایروبی رودخانه زاینده رود اشاره کرد و گفت: از سال ۹۵ تاکنون حدود ۸۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان ساماندهی شده است.

وی افزود: بیش از ۸۰ کیلومتر جاده ساحلی تا کنون احداث شده است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: بیش از یک هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان تاکنون رُپرگذاری (شاخص گذاری حد و بستر رودخانه) شده است.

کد خبر 5733217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نجیب ایرانی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      5 1
      همش دروغه تابستون بیاید لب رودخانه ببینید یه جا برانسون لب آب پیدا میشه همه جارو پولی کردن یاشخصیه
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      4 0
      جاده ساحلی باید وجود داشته باشه واسفالت بشه تا تردد آسان بشه ونخاله دونی نشه
    • ج IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 0
      در زاینده رود ابدزدی توسط مافیای قدرتمند آب اصفهان صورت می‌گیرد حقابه کشاورزان به یزد وفولاد و برنجکاران واگذار میشه وحالا شتر با بارش را رها کردند ولنگ مورچه را گرفتن رودخانه نمیتونه بار توسعه وجمعی روز افزون را تحمل کنه تازه انتقال آب وحفر تونل هم مزید شده والا رودخانه که نمیتونه با توسعه شهری
    • شاهرخ US ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      1 0
      گردآب ها با کمک همین مدیریت پر شد؟
    • حسین شرافت IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 1
      چنان ب همین بهانه های مضحک ریتم و اساس و ساختاره لب رودخانه را بهم زدند که اونایی که بودند و قبلا دیدند اون منظرهای زیبا و دست نخرده را حالا وقتی میرند و فضا را می بینند اه از نهادشون بلند میشه بنده روستازاده هستم روستای دارگان نزدیک پل بابا محمود اون منطقه را چنان برهم زدند ویران کردن گریه اوره!
    • اصفهانی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      1 0
      تمام سواحل باغ بهادران در مالکیت افرادهست کجا آزاد سازی شده؟؟؟؟؟
    • Yeki IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 0
      یک نگاه به حد بستر رودخانه در منطقه فلاورجان هم بیندازید بد نیست