۸ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۴۲

یک نشریه نظامی بررسی کرد؛

اورانیوم ضعیف‌شده اهدایی انگلیس به کی‌یف تهدیدی جدی ضد سلامت مردم

اورانیوم ضعیف‌شده اهدایی انگلیس به کی‌یف تهدیدی جدی ضد سلامت مردم

یک نشریه نظامی انگلیسی از خطر جدی مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده اهدایی انگلیس به اوکراین بر محیط زیست و سلامت مردم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نشریه «دِ کلاسیفاید» انگلیس دیروز دوشنبه با انتشار فیلم و تصاویری مستند فاش ساخت وزارت دفاع انگلیس مهماتی حاوی اورانیوم ضعیف‌شده در اختیار ارتش اوکراین برای استفاده ضد ارتش روسیه قرار داده است.

این نشریه با انتشار تصاویری از یک فیلم مستند که وزارت دفاع انگلیس منتشر کرده است نشان می‌دهد سربازان اوکراینی در حالی که مشغول تمرین نظامی با تانک هستند، همزمان در حال آموزش یادگیری استفاده از گلوله‌های جنگی حاوی اورانیوم ضعیف‌شده در جبهه درگیری با روسیه‌اند.

به نوشته این نشریه، وزارت دفاع انگلستان در پشتیبانی تسلیحاتی خود به ارتش اوکراین علاوه بر موشک‌های حاوی اورانیوم تضعیف‌شده، ۱۴ دستگاه تانک از نوع کلاس «چلنجر تیپ ۲» به کی‌یف برای استفاده ضد مسکو ارائه کرده است.

نشریه کلاسیفاید به نقل از «دوگ ویر»، کارشناس امور نظامی اذعان کرد خمپاره‌هایی که در ویدئو آموزشی نظامیان اوکراین پخش شده از نوع «CHARM3 120» است که ارتش انگلیس از آن استفاده می‌کند.

این کارشناس در ادامه با اشاره به قدرت تخریب کنندگی بالای سرجنگی این خمپاره‌ها افزود هنگامی که این خمپاره‌ها به اهداف نظامی سختی مانند تانک یا نفربر زرهی اصابت کند، کاملاً این ادوات متلاشی می‌شوند و به دنبال آن، گاز سمی و خطرناک اورانیوم و مواد شیمیایی آن در هوا متصاعد می‌شود که برای انسان بسیار خطرناک است.

سفارت روسیه در انگلیس به لندن درباره انتقال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین پیشتر هشدار داده بود. مسکو تاکید کرده که این اقدام به تشدید جنگ منجر شده و استفاده از این تسلیحات در نبرد اوکراین، سلامت مردم را به خطر خواهد انداخت.

اورانیوم ضعیف‌شده اهدایی انگلیس به کی‌یف تهدیدی جدی ضد سلامت مردم

کد خبر 5742345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Ebrahim IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      اشکالی ندارد شما هم توسط جاسوسه ونیروهای برون مرزی یا راههایی که برای ورود به داخل کشور انگلیس دارید یه دوسه کیلو اورانیوم ضعیف شده بالا بکار برجها بادها بدین که لندن رو واسه همیشه غیرقابل سکونت کنین، تا انگلیسیهایی شارلاطان یاد بگیرن ازین غلط‌ها نکنم حقه بازی خبیث