۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵

مدیرکل هواشناس بوشهر هشدار داد؛

وزش باد و کاهش میدان دید در استان بوشهر/ دریا طوفانی می‌شود

وزش باد و کاهش میدان دید در استان بوشهر/ دریا طوفانی می‌شود

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی مبنی بر وزش باد و کاهش میدان دید در استان بوشهر گفت: خلیج فارس کاملاً طوفانی می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، با تداوم ناپایداری‌های جوی، برای امروز و فردا وزش باد نسبتاً شدید به ویژه در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی خلیج فارس مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: با ورود سامانه جدید جوی، روز جمعه تا بعد از ظهر، احتمال بارش خفیف باران در نواحی شمالی و مرتفع استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از جمعه شب تا دوشنبه هفته بعد وزش باد شدید شمال غربی پیش‌بینی می‌شود و طی این مدت خلیج فارس کاملاً طوفانی خواهد بود و دمای هوا نیز از روز شنبه کاهش محسوس خواهد داشت.

وی افزود: از جمعه شاهد وزش باد شدید شمال غربی گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ و گاهی بیش از ۳۰۰ سانتیمتر، گاهی گرد و خاک و احتمال کاهش دید افقی خواهیم بود.

شکوهی‌پور ادامه داد: اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خسارت به تأسیسات و سازه‌های دریایی و ساحلی و سازه‌های سبک و پیش‌ساخته در مناطق ساحلی، خطر غرق‌شدن شناورها سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران احتمال شکستن درختان در مناطق ساحلی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: توصیه می‌شود ضمن لغو ترددهای دریایی و صیادی شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی و ساحلی اعمال شود.

وی افزود: اجتناب از برپایی کمپ، اجتناب از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و کلیه برنامه‌های فضای باز در مناطق ساحلی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی در دستور کار باشد.

کد خبر 5742691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha