۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۴۸

لاهه: صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا را نداریم

لاهه: صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا را نداریم

دیوان بین المللی دادگستری از رسیدگی به شکایت جمهوری اسلامی ایران از آمریکا در خصوص اموال توقیف شده این کشور خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از شبکه الجزیره، دیوان بین المللی دادگستری «لاهه» از اعلام رای در خصوص شکایت جمهوری اسلامی ایران از آمریکا خودداری کرد.

دیوان بین المللی لاهه امروز پنج شنبه در خصوص شکایت جمهوری اسلامی ایران از آمریکا برای آزاد کردن نزدیک به دو میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده خود، اعلام کرد که این دیوان صلاحیت اعلام نظر در این خصوص را ندارد.

در بیانیه اعلام شده از سوی دیوان لاهه آمده است: ما صلاحیت رسیدگی به (شکایت مربوط به) دارایی‌های بانک مرکزی ایران را که از سوی آمریکا مسدود شده است، را نداریم.

دولت آمریکا، در یک اقدام ضد ایرانی در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که از دارایی‌های مسدود شده جمهوری اسلامی ایران، قصد پرداخت غرامت به بازماندگان چند حادثه تروریستی را دارد.

کد خبر 5743417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 0
      در جنگ تحمیلی ۸ ساله بیش از ۸۰ کشور جنایتکار به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار به رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کردند چرا؟
    • بابائی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 0
      مارک میلی بی ادب رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا جنایتکار و مزدورانشان در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن وغیره سرپوش بگذارد.
    • بابائی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 0
      ادعای وزیر دفاع امریکا: ایران و متحدانش ۸۳ بار به مواضع آمریکا حمله کرده‌اند/ و این در حالی است که آمریکا و متحدانش از سال 2011 تاکنون بیش از 999 هزار بار به مواضع سوریه حمله کرده‌اند چرا؟ آمریکا هزاران تروریست را از کشورهای اروپایی به عراق، سوریه و منطقه خاورمیانه آورد.
    • خبر تو خبر IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      0 0
      آقای کدخدایی که گفت لاهه آمریکا را محکوم کرد و رای به نفع ما صادر کرده