۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا:

لزوم همبستگی کشورهای منطقه/توافق ایران و عربستان منشأ تحولات است

لزوم همبستگی کشورهای منطقه/توافق ایران و عربستان منشأ تحولات است

شاهرود- رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا بر ضرورت همبستگی کشورهای منطقه در راستای جلوگیری از نفوذ و تصمیم گیری غرب در منطقه تاکید کرد و گفت: توافق ایران و عربستان منشأ تحولات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای پیامبر اعظم (ص) این شهر ضمن بیان اینکه برای بیرون راندن دشمن و جلوگیری از نفوذ غرب، همبستگی کشورهای منطقه امری ضروری است، ابراز داشت: یکی از اثرات مثبت و خوب توافق بین کشورهای منطقه ارتقای امنیت، افزایش سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران است که راه را برای رشد اقتصادی هموار می‌سازد.

وی ضمن بیان اینکه توافق ایران و عربستان می‌تواند سر منشأ تحولات بسیار خوبی برای منطقه باشد، افزود: در گام نخست این توافق مبادله ۸۰۰ اسیر بین مجاهدان انصارالله یمن و طرف مقابل صورت گرفت.

خطیب موقت جمعه شاهرود بابیان اینکه امروز پای آمریکا از صحنه ابرقدرتی منطقه قطع و به جای آن شاهد شکل‌گیری قدرت‌های منطقه‌ای هستیم، ابراز داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم ارتباط با کشورها جان تازه گرفت و در مرحله اول ایران به عضویت پیمان شانگهای درآمد و در مرحله بعدی ارتباط با سایر کشورهای منطقه ابعاد بهتری پیدا کرد و امروز شاهد بهتر شدن روابط ایران و عربستان هستیم.

سعیدی شاهرودی ضمن بیان اینکه عربستان نیز برای تأمین نیازهای خود می‌بایست در تعامل و ایجاد رابطه با ایران باشد، تصریح کرد: از سویی عربستان نیز خواستار عضویت در پیمان شانگهای است لذا برای جلب موافقت اعضا به دنبال کسب رضایت ایران نیز هست و در مقابل ایران نیز به همبستگی و ایجاد تعامل با کشورهای منطقه نیاز دارد.

وی ضمن بیان اینکه اکنون پس از گذشت چهار دهه عمر انقلاب حتی کشورهای اطراف نیز دریافتند که آمریکا قابل اعتماد نیست، افزود: اگر رهبر انقلاب ۴۰ سال پیش بر این نکته تاکید داشتند که باید روی پای خودمان بایستیم برخی کشورها نظیر عربستان تازه به این مهم دست یافتند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

کد خبر 5743842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha