۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان:

اجرای بیست وسومین طرح ملی خدمات بشردوستانه در تویسرکان ادامه دارد

اجرای بیست وسومین طرح ملی خدمات بشردوستانه در تویسرکان ادامه دارد

همدان- رییس جمعیت هلال احمر تویسرکان گفت: بیست و سومین مرحله طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۱ کار خود را شروع کرده و تا پایان روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

مریم زبده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این طرح با استفاده از ظرفیت اعضای جوانان داوطلب کانون‌های دانشجویی، روستایی، دانش آموزی، جوانان، طلاب و غنچه‌های هلال احمر به صورت داوطلبانه به مسافرین نوروزی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

وی از خدمات ارائه شده در این طرح می‌توان به برپایی فضای دوستدار کودک و به وجود آوردن محیطی شاد و مفرح برای کودکان مسافر، طرح بهرفت، جشنواره فیلم و عکس کوتاه بشر دوستی، جشنواره سلامت گر سفر، جشنواره عکس و نقاشی نوروز با طرح رمضان، ایستگاه سلامت و غربالگری مسافرین نام برد.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان تصریح کرد: توزیع بروشور و کتابچه‌های راهنمایی و گردشگری شهرستان به مسافرین، توزیع بروشورها و کاتالوگ‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان و همچنین نکات سلامت در سفر و ماه مبارک رمضان، طرح‌های ابتکاری و شاخص اعضای داوطلب، پیوستن رانندگان ناوگان عمومی به پویش بهرفت، پیوستن مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری به پویش بهرفت در این ایستگاه، ارائه خدمات زیست محیطی آموزش اطفا حریق، اهدای کیسه‌های قابل تجزیه در طبیعت، فراخوان عضویت، به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست و همچنین روز طبیعت، اهدای پرچم به مناسبت دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی، فعال سازی تیم سحاب در کنار دریاچه مادر و محوطه آرامگاه میر رضی الدین آرتیمانی و همچنین آرامگاه حضرت حیقوق نبی علیه السلام و ارائه خدمات به مسافرین بوده است.

زبده یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه کنگره ۸۰۰۰ شهید والامقام استان همدان و همچنین شهدای امدادگر هستیم این پست به نام شهید امدادگر رحمت علی جعفری فر مزین شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هفتصد نفر از خدمات این پست بهره گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تعداد دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بین شهری شهید رحمت علی جعفری فر خیرآباد و سردار شهید حاج مهدی ملکی فرسفج و شیفت مرکز اداری به صورت ۲۴ ساعته و به کارگیری ۴۵ نفر از امدادگران و نجاتگران زبده در حال آماده باش هستند.

زبده با بیان اینکه معاینه اولیه حجاج در طول تعطیلات نوروز به پایان رسیده است؛ متذکر شد: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، کارهای فرهنگی و جوانی جمعیت برنامه‌های مختلفی در دستور کار سال ۱۴۰۲ خواهیم داشت.

کد خبر 5744227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha