۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۰۶

ژنرال آمریکایی:

توان نظامی ایالات متحده با ضعف اساسی روبروست

توان نظامی ایالات متحده با ضعف اساسی روبروست

یک نظامی ارشد آمریکایی گفته است که جنگ اوکراین ضعف های کلیدی نظامی ایالت متحده برای وارد شدن به جنگ های بزرگ را آشکار کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک نظامی آمریکایی در سخنانی گفته است که توان نظامی ایالات متحده با ضعف اساسی روبروست.

سرتیپ «مارک کلینگان»، رئیس فرماندهی توسعه رزمی تفنگداران دریایی آمریکا در کنفرانسی در واشنگتن گفت: «جنگ سال گذشته در اوکراین، ضعف‌های ساختاری عمده‌ای را در توانایی ایالات متحده برای مبارزه و حفظ تسلیحات، پشتیبانی صنعتی و لجستیک در هر جنگ طولانی ثابت کرد.»

کلینگان در کنفرانسی در شورای آتلانتیک گفت: «در جریان جنگ اوکراین برخی از نقاط ضعف کلیدی در صنایع نظامی آمریکا آشکار شد.»

این ژنرال آمریکایی افزود: «ظرفیت کشتی سازی چین بسیار بزرگ‌تر از ایالات متحده است و نیروهای مسلح ایالات متحده نیاز به سرمایه گذاری بسیار بیشتری در زیرساخت‌های جدید فناوری پیشرفته قرن بیست و یکم با تمرکز بر هوش مصنوعی (AI)، چاپ سه بعدی و تولید تعداد زیاد تجهیزات نظامی ارزان و آسان و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) یا پهپادها دارند.»

پیش از این، دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرده بود که آمریکا به طور مستقیم در جنگ اوکراین حضور دارد. «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه گفته بود که شکار پهپادهای آمریکایی در جنگ اوکراین تأیید کرد که این کشور به صورت مستقیم در نبرد روسیه با اوکراین فعال است. پاتروشف افزود که روسیه برای بازیابی لاشه پهپاد آمریکایی ام کی و-۹ ریپر، که ماه گذشته در دریای سیاه سقوط کرد، تلاش می‌کند.

یک مقام پنتاگون پیشتر در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرده بود: «یک فروند جنگنده روسی با یک پهپاد آمریکایی MQ۹ بر فراز دریای سیاه برخورد کرده است. جنگنده روسیه از نوع سوخو- ۲۷ بود که با این پهپاد آمریکایی برخورد کرد و بر اثر این حادثه، پهپاد آمریکایی MQ۹ در دریای سیاه، در غرب شبه جزیره کریمه سقوط کرد.» مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا وقوع این حادثه را تأیید کرد و گفت یک جنگنده سوخو- ۲۷ روسیه یک فروند پهپاد نیروی هوایی ایالات متحده را در مأموریتی بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد؛ اما در این مأموریت هواپیمای روسی با پهپاد برخورد کرد و باعث سقوط پهپاد به داخل دریای سیاه شد.

گفته شده پهپاد آمریکایی در حال انجام یک عملیات شناسایی بود که این حادثه رخ داد.

کد خبر 5746040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha