۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴

شیخ رائد صلاح:نباید اجازه دهیم ذبح قربانی در مسجدالاقصی صورت گیرد

شیخ رائد صلاح:نباید اجازه دهیم ذبح قربانی در مسجدالاقصی صورت گیرد

رهبر جنبش اسلامی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ با اشاره به لزوم فعالیت در راستای دفع خطر از مسجدالاقصی، تاکید کرد: باید از اجرای مراسم ذبح قربانی از سوی شهرک‌نشینان جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، شیخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در آستانه عید یهودی پسح بر لزوم آمادگی برای اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست تاکید کرد.

وی بر لزوم ممانعت از اجرای مراسم ذبح قربانی در مسجدالاقصی و انجام دیگر مناسک تحریک‌آمیز تلمودی در این مکان مقدس اسلامی تاکید کرد و گفت: همه علمای اسلامی باید در شرایط کنونی به دفاع از مسجدالاقصی بپردازند و این مسائل را برای جهان اسلام تبیین نمایند.

گفتنی است شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیراً اعلام کرد که جنبش موسوم به «بازگشت به کوه» (از جریان‌های افراط‌گرای صهیونیست) طی فراخوانی برای صهیونیست‌هایی که بتوانند در مسجد الاقصی مراسم قربانی را اجرا کنند، جایزه تعیین کرده است.

منبع مذکور اشاره کرد که بر اساس این فراخوان، هر شهرک‌نشین صهیونیست که روز چهارشنبه آینده قربانی خود را به مسجد الاقصی ببرد، ۵۰۰ شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) و کسی که قربانی خود را در داخل این مسجد ذبح کند، ۱۲۰۰ شِکل به عنوان جایزه دریافت خواهد کرد.

گفتنی است بر اساس آموزه‌های اسلامی مسجدالاقصی مکانی مقدس است که باید طهارت آن حفظ شود، صهیونیست‌های افراط‌گرا نیز از این گونه اقدامات برای تحریک احساسات مسلمانان استفاده می‌کنند.

این در حالی است که صهیونیست‌های اشغالگر درصدد تعرض دسته جمعی به مسجد الاقصی در روزهای آتی به مناسبت عید یهودی پسح هستند.

گروه‌های مختلف فلسطینی از مردم خواسته‌اند در روزهای آینده به ویژه از ششم تا دوازدهم آوریل (هفته سوم ماه مبارک رمضان) که مصادف با عید یهودی پسح است، حضوری گسترده در مسجدالاقصی داشته باشند و طرح‌های صهیونیستی را به شکست بکشانند.

کد خبر 5746439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha