۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲

رئیس کل دادگستری اردبیل تاکید کرد؛

بهره‌مندی بیشتر از سیستم‌های نوین فناوری در کاهش اطاله دادرسی

 بهره‌مندی بیشتر از سیستم‌های نوین فناوری در کاهش اطاله دادرسی

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با بهره‌گیری بیشتر از سیستم های نوین و آموزش به زیرمجموعه ها باید در راستای کاهش اطاله دادرسی گام برداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو صبح جمعه در جمع قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با تشریح برنامه‌های آتی و اولویت دار دستگاه قضائی اردبیل اظهار کرد: مجموع عملکرد دادسرای عمومی انقلاب در شاخص‌های ششگانه ارزیابی مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه ارزیابی‌ها مشخص می‌کند شناخت نقطه ضعف‌ها و قوت‌ها است که باید برای برطرف کردن این ضعف‌ها و رفع مشکلات و نیز تقویت نقاط قوت بیش از پیش تلاش کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: رویکردهای اصلی دستگاه قضائی استان اتقان آرا و استفاده از فن‌آوری‌های نوین در ارائه خدمات به مردم است و در راستای نیل به این هدف تلاش می‌کنیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: نظارت و آموزش به زیرمجموعه‌ها برای بهرمندی بیشتر از سیستم‌های الکترونیکی برای تسریع در رسیدگی‌ها و کاهش اطاله دادرسی یک امر بسیار مهم و ضروری است که باید برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر بیش از پیش تلاش کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین با اشاره به مقوله پیشگیری از وقوع جرم کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم را فرصتی برای پرداختن به پروندهای مهم برشمرد و تصریح کرد: هر چه از میزان ورودی پرونده‌ها در شعب کاسته شود قضات فرصتی بیشتر برای رسیدگی دقیق‌تر و به تبع آن زمینه صدور آرای متقن فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو اهمیت نیروی انسانی در پیشبرد موفق امور، نیروسازی و کادرسازی را از برنامه‌های دستگاه قضائی دانست و گفت: ترکیب نیروی جوان و با استعداد در کنار نیروهای با تجربه و مجرب در رسیدن به اهداف و سیاست‌های کلی قوه قضائیه بسیار اثربخش است و دادگستری استان نیز در همین راستا برنامه‌های خود را به جد پیگیری می‌کند.

کد خبر 5748652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha