۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷

حاجی‌پور در موافقت با کلیات لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان:

این لایحه یکی از گام‌های مهم انقلاب برای ارتقای جایگاه زنان است

این لایحه یکی از گام‌های مهم انقلاب برای ارتقای جایگاه زنان است

نماینده مردم آمل در مجلس گفت: لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سو رفتار یکی از مهم‌ترین گام‌های انقلاب اسلامی در جهت ارتقای جایگاه زنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا حاجی‌پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۰ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سو رفتار، گفت: در جمهوری اسلامی زنان ما مظهر صلابت و قوام جامعه ما هستند و ما نمایندگان موظف هستیم این مظاهر قوام و سلامت خانواده و جامعه را با قانونگذاری حمایت کنیم. شاید در کلیات این لایحه ایراداتی داشته باشد، اما ما می‌توانیم در جزئیات مجدداً این اشکالات را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: باید تمام قد در برابر حقوق زنان در جامعه بایستیم و از آن‌ها دفاع کنیم. زنان ما شخصیت‌های بسیار اثرگذار جامعه هستند، بنابراین حفاظت از آن‌ها در برابر سوءرفتارها یعنی حفاظت از خانواده باید جدی گرفته شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سو رفتار یکی از مهم‌ترین گام‌های انقلاب اسلامی در جهت ارتقای جایگاه زنان در جامعه است و حفظ کرامت زنان این لایحه گنجانده شده است. این لایحه کاملاً مبتنی بر حفظ کرامت و جایگاه زنان است و ۲ پیام دارد.

حاجی‌پور افزود: یکی از پیام‌ها این است که امنیت مشاغل و نیازمندی‌های زنان در جامعه در این لایحه آمده و حقوق، کرامت و امنیت زنان برای نمایندگان بسیار مهم است و به بانوان به عنوان نیمی از جامعه به طور جدی توجه می‌شود. پیام دیگر این است که جوامع مدعی حمایت از حقوق زنان که مدعیان دروغین هستند، در جامعه آن‌ها زن قاچاق می‌شود و به بردگی می‌رود و مورد تعرض قرار می‌گیرد. در کشورهای غربی و اروپایی که مدعی حقوق زنان هستند، برخوردهای قهری صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: زنان در جامعه ما دارای هویت مستقل و انسانی هستند و هرگز به آنان نگاه کالایی نمی‌شود. این لایحه حمایت اجرایی دارد و اگر تصویب شود، دستگاه‌ها موظف هستند این قانون را اجرایی و عملیاتی کنند و در غیر این صورت باید در مراجع قضائی در برابر حقوق زنان پاسخگو باشند.

کد خبر 5750310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha