۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان:

بزرگترین جشنواره بازی‌های بومی و محلی زنجان برگزار می‌شود

بزرگترین جشنواره بازی‌های بومی و محلی زنجان برگزار می‌شود

زنجان-رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان گفت: بزرگترین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی باقری روز یکشنبه گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی و مسابقه شتردوانی با هدف معرفی ظرفیت‌های مختلف گردشگری، فرهنگی و اقتصادی مناطق روستایی و عشایری استان زنجان و نیز معرفی بازی‌های بومی و سنتی استان در روستای زیبای قره اوغلانلو بخش زنجانرود برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره که با حضور اغلب روستاییان و عشایر بخش زنجانرود و با استقبال گسترده هم استانی‌ها برگزار می‌شود، روستاییان علاوه بر به نمایش گذاشتن بازی‌های مختلف، تولیدات و محصولات خود را در معرض دید عموم مردم قرار می‌دهند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان ادامه داد: علاوه بر این، عشایر قره اوغلانلو نیز با برپایی سیاه‌چادر و با پخت نان محلی، چای کوهی آش محلی از حاضران در این جشنواره پذیرایی می‌کنند.

باقری افزود: این جشنواره از ۸ اردیبهشت ماه به مدت ۴ روز در روستای قره اوغلانلو و با همکاری بخشداری زنجانرود، اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان و بسیج برپا خواهد شد و مردم می‌توانند با حضور در این روستا، علاوه بر شرکت در بازی‌های مختلف و تماشای مسابقه شتر دوانی از فضای طبیعی و نمایشگاه محصولات روستاییان استفاده کنند. این روستا در ۸۵ کیلومتری جاده قدیم زنجان –تبریز واقع شده است.

کد خبر 5750618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha