۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

معاون راهداری اردبیل خبر داد؛

تسطیح بیش از ۸ هزار کیلومتر از حریم راه‌ها در اردبیل

تسطیح بیش از ۸ هزار کیلومتر از حریم راه‌ها در اردبیل

پارس آباد - معاون راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در سال گذشته تسطیح ۸ هزار و۶۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های اصلی و روستایی اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیدین هاشمی بعدازظهر دوشنبه در بازدید از محورهای مواصلاتی شمال استان اردبیل اظهار کرد: یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل در سال گذشته خط کشی شده است.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها رفع افتادگی ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی و روستایی استان رفع و اصلاح شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۱۸ عدد از رمپ‌های ورودی و خروجی نیز ایمن سازی شده است.

معاون راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از اصلاح ۲۷۳ هزار متر از شیب شیروانی راه‌ها توسط راهداران در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته ۶ هزار و۸۰۰ عدد دپوی خاکی در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد استان نصب شده است.

هاشمی تسطیح ۸ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های اصلی و روستایی را در سال گذشته را یادآور شد و بیان کرد: ۱۸۵ کیلومتر از سیستم روشنایی موجود راه و تونل به طور مستمر توسط راهداران نگهداری شده است.

وی گفت: همچنین با هدف اطلاع رسانی و آگاهی دهی به رانندگان تهیه، نصب و اصلاح ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی در راه‌های استان انجام شده و ۸ هزار عدد تابلوهای الزامی در جاده‌های استان نصب شده است.

معاون راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از نصب بیش از یک هزار و۶۰۰ عدد سرعت کاه آسفالتی، مجازی و پلاستیکی در راه‌های اصلی و روستایی استان خبر داد و تصریح کرد: رنگ آمیزی بیش از ۴ هزار عدد از پایه تابلو و علائم، تهیه و نصب ۲۲ عدد از چراغ‌های چشمک زن و پلیسی، مونتاژ و اصلاح ۵ هزار و ۸۰۰ عدد تابلوهای انتظامی، شستشوی ۱۳۵ هزار عدد از علائم، تعمیر ۴ هزار و ۳۰۰ شاخه از گاردریل‌های آسیب دیده و نصب ۴ هزار و۳۰۰ متر حفاظ در پرتگاه‌ها و رفوژ میانی از دیگر اقدامات مهم راهداران در سال گذشته است.

هاشمی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۹۰۰ عدد استوانه ایمنی در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد نصب شده است، افزود: در این مدت ۲ هزار و۸۰۰ عدد بازتاب نیز توسط راهداران در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان نصب شده است.

کد خبر 5751535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha