۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۶

هاآرتص: نتانیاهو، اسرائیل را در آشوب بی‌سابقه‌ای فرو برده است

هاآرتص: نتانیاهو، اسرائیل را در آشوب بی‌سابقه‌ای فرو برده است

روزنامه عبری هاآرتص اذعان کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو، رژیم صهیونیستی را به سمت هرج و مرجی سوق داده که طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، روزنامه عبری «هاآرتص» ضمن حمله به کابینه دست راستی رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو، او را به سوق دادن رژیم اشغالگر به سمت آشوب بی‌سابقه متهم کرد.

در سرمقاله این روزنامه آمده است: دولت نتانیاهو اسرائیل را به سمت هرج و مرجی سوق داده که طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده و پس از هرج و مرج قضائی، اکنون نوبت به هرج و مرج امنیتی رسیده است.

این روزنامه می‌افزاید: عموم مردم اسرائیل مجبورند با شرایطی سخت زندگی کنند و شاهد حوادث پی در پی باشند که زاییده رهبرانی است که شایسته جایگاه خود نیستند.

هاآرتص همچنین حمله وحشیانه به نمازگزاران فلسطینی در داخل مسجدالاقصی را «لکه ننگ برای کابینه نتانیاهو و اسرائیل» برشمرد و در ادامه نوشت: همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که افراطی‌ترین دولت تاریخ اسرائیل در تل آویو حکومت می‌کند و نخست‌وزیر آن با اتهامات کیفری مواجه است.

در بخش دیگری از سرمقاله این روزنامه تأکید شد: «یوآو گالانت» (وزیر جنگ) برکنار شد زیرا جرأت داشت در مورد تأثیرات کودتای نظامی بر ارتش هشدار دهد، اما او نیز حقیقت را نگفت. «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی هم یک فرد بی تجربه، بی‌مسئولیت و ناتوان است و تنها راه برای حفظ او در ائتلاف، تشکیل شبه نظامیان تحت فرمان او (نیروهای موسوم به گارد ملی) بوده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که هیچیک از اعضای کابینه نتانیاهو مسئولیت وخامت اوضاع را بر عهده نمی‌گیرند؛ بلکه برعکس همه طرف‌ها غیر از خود را مقصر می‌دانند.

هاآرتص در پایان نوشت: دولت نتانیاهو مسئول و موظف است هر چه را در توان دارد برای جلوگیری از تشدید تنش انجام دهد و با وحشیگری بیش از حد عمل نکند، زیرا کل منطقه در یک وضعیت متشنج بی سابقه قرار دارد.

کد خبر 5751594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha