۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳

وحید شمسایی:

از جوانگرایی در تیم ملی خوشحالم/ قراردادم با فدراسیون پیچیده است!

از جوانگرایی در تیم ملی خوشحالم/ قراردادم با فدراسیون پیچیده است!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با تشریح برنامه‌هایش برای سال جاری گفت: زمانی که سرمربی تیم ملی شدم خیلی‌ها گفتند نباید تغییر نسل بدهم اما حالا خوشحالم که جوانگرایی کردم.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در آستانه دیدار تدارکاتی با ازبکستان امروز شنبه در نشست خبری حاضر شد. شمسایی ضمن تشریح آخرین شرایط تیمش، به سئوالات خبرنگاران حاضر در کمپ تیم‌های ملی پاسخ داد.

ازبکستان حریف دیرینه ماست

سرمربی تیم ملی فوتسال در ابتدا گفت: ازبکستان حریف دیرینه ما است. همیشه به جز ژاپن، تقریباً یک پای فینال در آسیا بوده است. اگر اشتباه نکنم ازبکستان سه بار با ایران به فینال آسیا رسیده است. در یکی دو سال اخیر ازبکستان با بهترین تیم های جهان بازی کرده است. یک دبیرکل در فدراسیون دارند که خیلی قوی است. مربی ازبکستان همبازی من بوده است. دروازه بانشان هم فکر کنم پرویز دهداری به او گل زده است! از زمان تخت جمشید دارد بازی می کند و این نسل هم او را دیده است.

هیچ اردویی از دست نرفته است

وی در خصوص انتقاداتش از شرایط تیم ملی گفت: گلایه نکردم. با صراحت حرفم را میزنم. یکی دو حرف نقل قول از من زدند و مجبور شدم در اینستاگرام پیام منتشر کنم. برنامه ام را به فدراسیون داده بودم و گفتم در چه زمانی شهاب سفال منش و لژیونرها بیایند. کریمیان به عنوان سرپرست و مهدی تاج کارش را کرده است. با این حال مشکلات هست. تا الان اردوی ما برقرار است و هیچکدام از اردوها از دست نرفته است. به تایلند رفتیم و برنامه ریزی تایلند هم شده است. معتقدم یک سال مانده به جام جهانی باید با تفکر بیشتری جلو برویم.

از جوانگرایی در تیم ملی خوشحالم

وی درباره جوانگرایی در تیم ملی فوتسال و اینکه الان به هدفش رسیده است یا نه، گفت: جابجا کردن بازیکنان بزرگ در آمادگی کار سختی بود. باید این نسل طلایی جابجا می شد. پارسال خیلی از بزرگان رشته های ورزشی به من گفتند کارت اشتباه است ولی امروز خوشحالم که مبلغ قرارداد جوانها تغییر کرد. خیلی از بازیکنان ما را خارج از ایران می خواهند. حسین طیبی هم دارد کمک بزرگی می کند.

خواستن اسپانیا باعث افتخار است

سرمربی تیم ملی در مورد حضور بازیکنان ایران در لیگ های خارجی گفت: این باعث افتخار است که یک لیگ مثل اسپانیا دنبال بازیکنان ما است. دو بازیکن دیگر ما را هم می خواهند که طیبی دارد کارهایش را می کند. از این بابت خوشحالم. من هدف یک سال و نیمه تا جام جهانی داده ام که اگر به آن برسیم خیلی خوب می شود.

قراردادم پیچیده است

شمسایی خاطرنشان کرد: حتی قراردادم را یک بار هم نخوانده ام. قراردادم پیچیده بود. زمان عزیزی خادم کارهایش صورت گرفت که ایشان رفت. در زمان ماجدی امضا شد و زمان تاج ادامه یافت. روی کاغذ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ بود ولی یک تبصره تا جام جهانی دارد. اگر بزرگترین مربی دنیا هم باشید و ۱۰۰ سال هم قرارداد داشته باشید ولی فدراسیون شما را نخواهد باید جابجا بشوید. برنامه ازبکستان هم از قبل بود و باید کارمان را ادامه می دادیم. تا الان قراردادم را نخوانده ام. یک روز شهاب سفال منش گفت اگر بروی باید غرامت بدهی ولی اگر بمانی هم پول نمی دهند!

باید ترمز دستی را بالا بکشیم

وی درباره رویدادهای پیش روی فوتسال در سال جاری گفت: این بازی باید آخرین مسابقه ای باشد که با تیم های آسیایی داریم. در این یک سال هر بازیکنی که باید را دیده ایم. باید ترمز دستی را بالا بکشیم. اگر من باشم شاکله ۷۰ درصدی در سال ۱۴۰۲ باید مشخص شده باشد. جای آزمون و خطا نیست. شاید تا شب قبل از تورنمنت تایلند هم اعزاممان در ابهام بود.

دلایل انتخاب سفال منش

سرمربی تیم ملی با بیان این که حق اشتباه نداریم گفت: در گذشته یکبار با برزیل و اسپانیا این اتفاق افتاد. شهاب سفال منش چند کار را همزمان برای ما انجام می دهد؛ هم کار بدنی، هم کار تمرینی و هم ارتباطات بین المللی. برزیل به سفال منش گفته بود که یکبار این کار را کرده بودید. امروز ۲۶ فروردین است و شهریور تیم ملی باید به برزیل برود چه با من چه بدون من. حق اشتباه نداریم. از فدراسیون می خواهم برای اعتبار این رشته، تیم به برزیل اعزام بشود. دوست داشتم به جای یکی دو تیم اسیایی، تیم های معتبرتر بیایند. به من گفتند آرژانتین هم می آید و از این بابت خوشحال بودیم.

برای باخت به میدان نمی رویم

وحید شمسایی در مورد اهمیت نتیجه دیدار برابر ازبکستان گفت: ما هیچ‌گاه برای شکست مقابل حریفان خود قرار نمی‌گیریم و ضمن احترام خاصی که به تیم ملی ازبکستان قائل هستم، بازی خوبی را ارائه خواهیم داد و ۴ بازیکن جوان دیگر هم نسبت به تورنمنت تایلند خواهیم داشت و از آنها هم استفاده خواهم کرد و امیدوارم با این بازیکنانی که داریم نتیجه مطلوبی را کسب کنیم.

باید با تیم های بزرگ بازی کنیم

سرمربی تیم ملی ایران با تاکید بر این که باید با تیم های بزرگ دنیا بازی کنیم در مورد حریفان آینده تیم ملی گفت: من لیست تیم ها را که نگاه می‌کردم گفتم ای کاش به جای تیم‌های آسیایی تیم‌های بزرگ هم حضور داشتند. چرا که با تیم‌های بزرگ تنه به تنه شدن خوب است. شاید بار اول و دوم مقابل این تیم‌ها شکست بخوریم ولی بار سوم یقه آنها را می‌گیریم. همانطور که در گذشته این کار را درباره برزیل انجام دادیم. امیدوارم با رفتن به تورنمنت برزیل اعتبار فوتسال ایران در دنیا را حفظ کنیم. از ۸ ماه پیش مذاکرات را آغاز کردیم و یک ماه پیش حضور ما در این تورنمنت قطعی شد و آماده ایم که برنامه ریزی ها انجام شود تا به این تورنمنت برویم.

دلیل استفاده زیاد از «اگر باشم...»

شمسایی در واکنش به این موضوع که چرا از عنوان اگر باشم زیاد استفاده می کند گفت: در ایران کلا ما با اگر زندگی می‌کنیم. روز اولی که آمدم دستم را روی زانوی خودم گذاشتم و از خدا خواستم تا روزی که هستم با تمام وجودم کار کنم. اهل تملق و چاپلوسی نیستم. احتیاجی به کسی ندارم. در زندگی هم هیچ کم و کسری ندارم. پول فوتسال هم هیچ موقع من را ارضا نکرده چون هزار برابرش درآمد دارم. به همین خاطر چون زیر دین این رشته هستم با عشق تلاش کردم. اگر در جامعه یکی دو نفر به من احترا می‌گذارند به واسطه این رشته است. پس وقتی این سکان را به من دادند با تمام وجودم کار می‌کنم. این اگر را تا لحظه‌ای می‌گذارم که خواسته‌هایم تامین شوند.

با مسئولان فدراسیون کلیات را می بندیم

وی با بیان ای که درخواست هایش غیرمعقول نیست ادامه داد: با آقای تاج و اصولی جلسه خواهیم داشت تا کلیات برنامه تیم ملی را ببندیم. این جلسات باید هدفمند و با برنامه باشد. بدون برنامه و هدف نمی توانیم کاری انجام بدهیم. آینده فوتسال حداقل برای چندسال تضمین شده است. چه وحید شمسایی باشد چه مربی دیگر، الان بازیکن متولد ۷۸، ۷۹ و ۸۰ داریم. دروازه‌بان ۷۹ ای داریم. بازیکن با تجربه یکی- دو نفر داریم. کاری که باید از قبل انجام می‌شد.

هیچ فشاری روی من نیست

شمسایی در ادامه تاکید کرد: هیچ فشاری روی من نیست. فشار را خودمان ایجاد می‌کنیم. من همیشه صادقانه و شفاف صحبت می‌کنم اما برخی سایت‌ها مبنایشان مشخص است. من نشستم که انتقاد پذیر باشم اما بدون کینه ورزی، تا لحظه‌ای که اینجا هستم به بازیکنم وظیفه می‌دهم برای این پیراهن و پرچم کشور باید سرش را بدهد. خودم سرم و وقتم را می‌گذارم. حامی تک تک بازیکنان و مربی و سرپرست هم هستم. واقعیتی را هم که با چشمم ببینم می‌گویم.

گفتم اگر چهارمی دنیا را نبینیم سمت تیم ملی نرویم

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد اینکه اخبار ناامید کننده‌ای شنیده می‌شود اما به نظر می‌رسد احسان اصولی به همه چیز فکر می‌کند جز فوتسال، اظهار داشت: روی نیروی انسانی فشار زیادی می‌گذاریم. ساختار و نیروی انسانی ما برابر نیستند. مثلا والیبال سوم دنیا می‌شود اما دو سه بار حذف می‌شود. فوتسال ۱۶ سال حذف می‌شود سوم دنیا می‌شود اما بعد از آن حذف می‌شود. به خاطر اینکه ساختار و برنامه ریزی ما با نیروی انسانی هم خوانی ندارد. این ها باید نزدیک هم باشند. به صورت شفاهی به تاج و اصولی برنامه دادم. با سفال منش گفتیم اگر قرار است چهارمی دنیا را نبینیم سمت تیم ملی نرویم.

ماجرای بیرون کردن تیم ملی از هتل

وحید شمسایی با بیان این که باید خواسته های تیم ملی اجرایی شود در مورد ماجرای بیرون کردن این تیم از هتل گفت: ما را بیرون نکردند. تیم ملی جوانان و بانوان تغییر جا دادند. برای ما هم هتل آکادمی را آماده کردند. با تاج تلفنی صحبت کردم گفت شما کارتان را انجام بدهید با ممبینی صحبت شده است. گفتم به تیم لباس نداده‌اند. ما یک شب نان و ماست می‌خوریم ولی هر هفته که نه، یک بار هم نان و نوشابه! قدیم بازی می‌کردیم به عشق بربری یا کیک با نوشابه! خواسته من همیشه برای فوتسال بالاترین است.

اتفاقات فدراسیون فوتبال ناامید کننده است

شمسایی ادامه داد: فدراسیون فوتبال طلب زیادی از AFC و فیفا دارد اما نمی‌توانیم به پولش برسیم. تاج در تایلند گفت می‌رویم کاری کنیم مبلغی بگیریم بعد هر روز می‌بینیم فدرسیون با مبالغ مختلف جریمه می‌شود. این ناامید کننده است. تا دو مورد درست نشود این پولی که می‌رود و می‌آید اهمیتی ندارد. از صداوسیما می‌خواهم بخش تلویزیونی را درست کند تا برای فدراسیون فوتبال درآمدزایی شود. دوم اینکه ما کپی رایت نداریم. در ایران هر برندی بخواهید می‌توانید استفاده کنید. هیچ شرکتی نمی‌تواند جلوی شما را بگیرد. شرایط مالی فدراسیون خوب نیست. من احتیاج به قرارداد ندارم اما خیلی از همکارانم به پولشان احتیاج دارند. هیچ وقت گله نمی کنیم ولی اگر می خواهیم موفقیت باشد ساختار و درآمدزایی و هزینه کردمان باید درست باشد. توقع‌مان باید به اندازه هزینه کردنمان باشد.

فقط ورزش می تواند امید بیافریند

وحید شمسایی با بیان این که دنبال چهارمی در جهان هستیم و برای قهرمانی در آسیا هزینه نمی کنیم خاطرنشان کرد: روزگاری فوتبال ایران در آسیا قهرمان بود اما الان دنبال چهارم شدن است! روزی روی پیراهن باشگاه های ما ستاره آسیا بود اما الان دنبال گرفتن مجوز شرکت در آسیا هستیم. حرف های ناامید کننده زیاد می شنویم. در این آشفته بازار فقط ورزش کشور است که می تواند امید بیاورد.

مردم برای ما دعا کنند

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در پایان با بیان این که مردم برای ما دعا کنند گفت: کار سختی داریم اما بدون برنامه، ساختار و منابع مالی به جایی نمی رسیم.

کد خبر 5755260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha