۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۲۸

رئیس دانشگاه لرستان:

۱۰۰ استاد به اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان اضافه می‌شود

۱۰۰ استاد به اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان اضافه می‌شود

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه ۱۰۰ استاد به اعضای هیئت علمی دانشگاه اضافه می‌شود، از احداث خوابگاه برای دانشجویان متاهل این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نظری شامگاه یکشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی، اظهار داشت: اجرای پروژه‌های حوزه عمرانی یکی از اولویت‌های ما در دانشگاه است.

برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو در دانشگاه لرستان

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های ملی و بین المللی از جمله کنگره ملی شهدای دانشجو در اردیبهشت ماه امسال در این دانشگاه، گفت: همچنین کنفرانس ملی و بین المللی ریاضی یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار دانشگاه طی اردیبهشت‌ماه است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره برگزاری سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت در این دانشگاه، بیان داشت: تأسیس پژوهشکده گیاهان دارویی در الیگودرز یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته است.

نظری با اشاره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه لرستان و ظرفیت آنها، عنوان کرد: در حال حاضر هزار و ۳۰۰ دانشجوی دختر و ۶۰۰ دانشجوی پسر در خوابگاه دانشجویی ساکن هستند.

احداث خوابگاه برای دانشجویان متأهل

وی با اشاره برنامه ریزی برای احداث مسکن و خوابگاه دانشجویان متأهل با همکاری راه و شهرسازی، بانک‌ها و … با ظرفیت دو هزار واحد در استان، گفت: مهارت آموزی دانشجویان و اجرای طرح «هر دانشجو یک مهارت» از دیگر اقدامات در دستور کار در دانشگاه است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره اینکه سال گذشته مجوز جذب ۱۰۰ نفر هیئت علمی جدید در قالب دو فراخوان برای دانشگاه را اخذ کرده‌ایم، گفت: با این تعداد، مجموع اعضای هیئت علمی ما به حدود ۴۵۰ نفر خواهد رسید.

نظری در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش تعداد رشته‌های دانشگاهی در این دانشگاه لرستان، بیان داشت: برگزاری سخنرانی‌ها، مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال جاری است.

ایجاد دانشکده شیمی و منابع طبیعی

وی با اشاره ریل گذاری دانشگاه در حوزه صنعت و اقتصاد، عنوان کرد: نزدیک به ۵۰ هکتار زمین برای احداث خوابگاه دانشجویان متأهل نیاز است.

رئیس دانشگاه لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح دانشگاه لرستان به زودی عملیاتی خواهد شد، گفت: اعتبار لازم برای این پروژه نیز تأمین شده است.

نظری با بیان اینکه امیدواریم تا مهر ماه و شاید زودتر این پروژه افتتاح شود، افزود: تأسیس و ایجاد دانشکده شیمی با ۲۰ هیئت علمی دانشمند، دانشکده منابع طبیعی و… از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

اختصاص ۳۰ میلیارد برای تکمیل تقاطع غیر هم سطح دانشگاه

وی با اشاره به پرداخت سه میلیارد تومان در حوزه پژوهش دانشگاه، ادامه داد: ۹ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت دانشکده ادبیات جذب و همچنین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دولت به استان و همچنین سازمان مدیریت برای ساخت تقاطع غیر همسطح دانشگاه اختصاص پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره جذب حدود ۲۵ میلیارد تومان برای مقاوم سازی ساختمان‌های دانشگاه، عنوان کرد: همچنین ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات دانشگاه اختصاص پیدا کرده که در حال جذب است.

نظری از تلاش برای جذب اعتبارات لازم برای دانشگاه در سطح ملی و وزارتخانه برای دانشگاه لرستان خبر داد.

کد خبر 5756832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha