۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳

در گفتگو با مهر تایید شد؛

هنرمند گرافیست و نقاش درگذشت/ تشییع و خاکسپاری در ساری

هنرمند گرافیست و نقاش درگذشت/ تشییع و خاکسپاری در ساری

سهراب مرزبان هنرمند نقاش و از اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران یکشنبه شب ۲۷ فروردین ماه درگذشت.

ایرج میرزاعلیخانی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با تأیید درگذشت سهراب مرزبان، بیان کرد: متأسفانه سهراب مرزبان که از دوستان نزدیک من نیز بود، یکشنبه شب ۲۷ فروردین ماه به صورت ناگهانی درگذشت. اطلاع دقیقی از نحوه مرگ او ندارم، چون خانواده‌اش در شرایط مناسبی نیستند و نتوانستم با پسرش صحبت کنم.

وی گفت: این خبر بسیار برای من عجیب و غیرمنتظره بود، چراکه من دو روز پیش با سهراب تلفنی صحبت کرده بودم و قرار بود که در تعطیلات پیش‌رو یکدیگر را ملاقات کنیم. او مدتی است که به خانه پدری خود در یکی از روستاهای جویبار کوچ کرده است و در آنجا آثار خود را خلق می‌کرد.

میرزاعلیخانی درباره مراسم تشییع این هنرمند بیان کرد: بنا بر اطلاعی که دارم، پیکر سهراب مرزبان فردا چهارشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۵ در آرامگاه شهر ساری تشییع و تدفین خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که از سوی انجمن صنفی طراحان گرافیک و دوستانش حتماً مراسم بزرگداشت و یادبودی در تهران برای او برگزار خواهند کرد که زمان دقیق آن اطلاع رسانی خواهد شد.

هنرمند گرافیست و نقاش درگذشت/ تشییع و خاکسپاری در ساری

(تصویر پوستر نمایشگاه سهراب مرزبان در گالری شیرین سال ۱۳۹۷)

سهراب مرزبان متولد ۱۳۳۵ است و از هنرمندانی بود که دوره‌های متفاوتی را در نقاشی تجربه و آثار متنوعی خلق کرد. مجموعه اخیر نقاشی‌های وی نماهای دور و نزدیک طبیعت بود. او در مجموعه نقاشی‌های طبیعت خود، به دنبال زیبایی در جزئیات بود. مرزبان سال‌هایی را در خارج از ایران در مالزی و اتریش زندگی کرده و مدتی بعد به ایران بازگشت و به نقاشی و طراحی گرافیک پرداخته است.

او، هنرمندی است که از یک سو از پیشکسوتان گرافیک ایران است و از سوی دیگر با نقاشی‌خط‌ها و کالیگرافی‌هایش شناخته شده است. کارهای او در کشورهای بسیاری به نمایش درآمده و در خارج از ایران هنرمندی نام‌آشنا در نقاشی‌خط و کالیگرافی محسوب می‌شود.

خبرگزاری مهر درگذشت این هنرمند را به خانواده و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

کد خبر 5758025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha