۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری البرز:

تلاش برای شکل‌گیری شهر بدون متکدی در البرز

تلاش برای شکل‌گیری شهر بدون متکدی در البرز

کرج- مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از حرکت به سمت شهر بدون متکدی در استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد کاظمینی ظهر چهارشنبه در جلسه متکدیان استانی از حرکت به سمت شهر بدون متکدی در استان البرز خبر داد، اظهار کرد: حل مشکلات شهری و برخورداری از شهری بدون متکدی در گرو هم افزایی بین همه دستگاه‌ها و تعامل و همکاری همگان است.

وی بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی در این راستا در استان صورت گرفته است، شناسایی کودکان متکدی، ورود دستگاه‌های نظارتی چون بهزیستی و ناجا، عزم جدی تر برای مقابله با پدیده تکدی‌گری و… سبب شده تا افق پیش روی البرز در زمینه شهر بدون متکدی، بیش از هر زمانی دست یافتنی باشد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با بیان اینکه تبدیل البرز به شهری بدون متکدی نیازمند همراهی خیران است، افزود: این امر نیازمند عدم نگاه جزیره‌ای دستگاه‌های متولی با استفاده از ظرفیت خیران است.

کاظمینی گفت: فعالیت سمن‌های مردم نهاد برای حل مشکلات متکدیان ملموس نیست در صورتی که باید بسیاری از کارها را با استفاده از ظرفیت این نهادها برون‌سپاری کرد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز حل مشکلات شهری و برخورداری از شهری بدون متکدی را در گرو هم افزایی بین همه دستگاه‌ها و تعامل و همکاری همگان است دانست، افزود: باید اقدامات فرهنگی در زمینه آگاه سازی جامعه برای پیشگیری از ازدیاد متکدیان با همکاری تمام متولیان و دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی به طرح سماگل در قرار گاه اجتماعی استان اشاره کرد، افزود: پدیده شبه تکدی گری که در تقاطع خیابان‌ها شاهد آن هستیم، یکی از مسائل و مشکلات جدی استان البرز است که این روزها نیز به دلیل مشکلات اقتصادی، حضور گروه‌های سودجو و… دو چندان شده و علاوه بر خدشه دار کردن چهره بصری شهرها، بر امنیت روانی شهروندی نیز اثرگذار است.

کاظمینی به دلایل مختلفی اقدامات متولیان تاکنون مثمر ثمر نبوده است، بنابراین طرح سماگُل با هدف ساماندهی و توانمند سازی شبه متکدیان ایرانی که در تقاطع خیابان‌ها به دستفروشی مشغول هستند با دستور استاندار توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی طراحی و با کمک دستگاه‌ها، خیریه‌ها و مؤسسات علاقه مند در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: ایمدواریم با اجرای طرح و با شناسایی و توانمندسازی گروه هدف، شاهد قطع دست گروه‌های سودجو که با سو استفاده از کودکان و مستمندان نیازمند به دنبال جریحه دار کردن احساسات شهروندان هستند، باشیم.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز تصریح کرد: قرار است این به منظور ساماندهی متکدیان و شبه متکدیان طرحی در تقاطعات پرآسیب اجرایی شود و در غالب این طرح افراد نیازمند شناسایی و حمایت شده و از چرخه خارج شوند و افرادی که به صورت شبکه و به عنوان شغل بهره برداری می‌کنند برخورد لازم صورت پذیرد.

کد خبر 5759411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      0 0
      عالی میشه ممنون