۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری البرز:

کسب و کارها فرآیند پژوهشی را به پژوهشگاه مواد و انرژی واگذار کنند

کسب و کارها فرآیند پژوهشی را به پژوهشگاه مواد و انرژی واگذار کنند

کرج- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: وجود پژوهشگاه مواد و انرژی فرصت مغتنمی برای انواع کسب و کارها است که می‌توانند فرآیندهای پژوهشی خود را به این مرکز واگذار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیف‌الله اسداللهی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت و توانمندسازی پژوهشگاه مواد و انرژی این پژوهشگاه را به عنوان یکی از مراکز مهم و دارای ظرفیت در حوزه‌های علمی و پژوهشی عنوان و اظهار کرد: وجود این مرکز فرصت مغتنمی برای انواع کسب و کارهای استان است که می‌توانند فرآیندهای پژوهشی خود را به این مرکز واگذار کنند.

وی بیان کرد: استان البرز که در سطح کشور به عنوان قطب علم و فناوری شناخته می‌شود، مهد علم و دانش و فناوری و با ظرفیت‌های کم نظیر تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف است که باید به عنوان فرصتی گرانبها مورد توجه تولیدکنندگان و صنعتگران واقع شود.

وی بر ضرورت حمایت از خودکفایی مالی و اقتصادی پژوهشگاه تاکید کرد و افزود: به منظور بهره برداری کامل از ظرفیت‌های این پژوهشگاه لازم است نسخه کاملی از توانمندی‌های علمی و مشاوره‌ای و ظرفیت بخش تحقیق و توسعه در اختیار دستگاه‌ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط و بزرگ قرار گیرد.

اسداللهی خاطر نشان کرد: کسب و کارهای مختلف می‌توانند در صورت نیاز، بخش تحقیق و توسعه خود را به پژوهشگاه واگذار کنند.

به گفته وی این موضوع می‌تواند در تحقق درآمدهای مالی به یاری پژوهشگاه بیاید.

گفتنی است همچنین مقرر شد امور مالیاتی نیز بر اساس بند ب ماده ۱۱ و ماده ۱۳ قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، مشوق‌های مالیاتی مدنظر خود را برای شرکت‌هایی که پروژه‌های تحقیقاتی خود را به پژوهشگاه واگذار می‌کنند، اعمال نماید.

کد خبر 5759431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha