۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲

رئیس دانشگاه عنوان کرد؛

دانشگاه تربیت مدرس پیشتاز سایر دانشگاهها در ساخت مسکن دانشگاهیان

دانشگاه تربیت مدرس پیشتاز سایر دانشگاهها در ساخت مسکن دانشگاهیان

رئیس دانشگاه تربیت مدرس این دانشگاه را پیشتاز در امر واگذاری مسکن به دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: ساخت مسکن ویژه دانشگاهیان، سبب ایجاد امید در آنان و کاهش میزان مهاجرت نخبگان و اساتید می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، فرهاد دانشجو، دانشگاه تربیت مدرس را دانشگاه پیشتاز در امر واگذاری مسکن به دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: این اقدام مثبت دانشگاه تربیت مدرس سبب فراگیری آن در میان سایر دانشگاهای کشور خواهد شد.

رییس دانشگاه اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به دانشگاه برای تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیات علمی و یاوران علمی(کارمندان)، ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ منعقد شد.

وی گفت: این اقدام دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاه پیشتاز در امر واگذاری مسکن به اعضای هیأت علمی و کارکنان، بازتاب های مثبتی در میان سایر دانشگاه ها داشته و سبب شده دیگر دانشگاه ها در این مسیر گام نهاده و در جهت ساخت و واگذاری مسکن به اعضای هیات علمی و کارمندان خود پیگیری ها و اقدامات لازم را انجام دهند.

دانشجو افزود: در این راستا دانشگاه تهران نیز پس از دانشگاه تربیت مدرس، تفاهم‌نامه همکاری جهت ساخت و سرمایه‌گذاری برای ساخت ۷ هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به دانشگاه تهران برای تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیأت علمی دانشگاه و یاوران علمی (کارمندان) دانشگاه تهران با شهرداری تهران منعقد کرد که این امر نشان از حرکت مهم و تأثیرگذار دانشگاه تربیت مدرس دارد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تأمین مسکن و نام بردن از آن به عنوان یکی از اولویت های اقتصادی خاطر نشان ساخت: بسیار خرسندیم که در مسیری قدم نهاده ایم که با مرتفع کردن معضل مسکن دانشگاهیان، سبب ایجاد امید و انگیزه در آنان و نیز کاهش میزان مهاجرت نخبگان و اساتید خواهد شد و ثمرات آن برای دانشگاهیان و همچنین نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند خواهد بود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس ابراز امیدواری کرد: دانشگاه های کشور با همدلی، تلاش و پیگیری مجدانه در مسیر خانه دار شدن اعضای هیات علمی و کارکنان گام بردارند.

کد خبر 5759897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ف.م.ه IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      0 0
      یه فکری هم به حال دانشجوهاش بکنید که از طبقه متوسط و یا پایین جامعه هستن و نمیتونن عضو هیئت علمی دانشگاه بشن... معمولا افرادی که عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت میشن از خانواده های مرفه و سرشناس هستن.. که با آشنا بازی میشن عضو هیئت علمی بعد به این شکل حمایت میشن و خیلی سریعتر رشد میکنن واقعا زیباست..