۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲

نایب رئیس مجلس:

آموزش مهارت‌های پایه در اولویت آموزش و پرورش باشد

آموزش مهارت‌های پایه در اولویت آموزش و پرورش باشد

اردبیل- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش زیربنای هر نظامی است و ضروری است تا آموزش مهارت‌های پایه به ویژه مهارت زندگی به عنوان یک شهروند به دانش آموزان ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد ظهر سه شنبه در نشست با مدیران و معاونین آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: امام خمینی با به ثمر رساندن انقلاب موفق شد نوع جدیدی از حکمرانی را که نه سلطه‌گر است و نه سلطه پذیر به دنیا معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران براساس دکترین امامین انقلاب، در مسیر خود پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را پشت سر خواهد گذاشت بنابراین انقلاب اسلامی آمده است تا سبک زندگی اسلامی و تمدن اسلامی را راه اندازی کند و در نهایت به امام زمان تحویل دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عامل مهم موفقیت هر نظام اسلامی افزایش سرمایه‌های اجتماعی است، تصریح کرد: جمهوری در ایران بدون اسلامیت معنی و مفهومی ندارد و کسانی که در این باورند سخت در اشتباه هستند.

نیکزاد با اشاره به سه ضلع رهبری، مردم و اسلام اصیل گفت: این سه اصل اگر با هم در یک نظام و در کنار هم قرار گیرند بدون شک آن نظام اسلامی به بقای خود ادامه خواهد داد.

وی با تاکید بر مباحث فرهنگی توحیدی ادامه داد: اقتصاد و مباحث دیگر منبعث از فعالیت‌های فرهنگی هستند که اگر توحیدی باشد افرادی چون شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت خواهند شد.

نیکزاد با بیان اینکه مقام و شأن معلم والاست، گفت: نفت، منابع طبیعی و.... هیچگاه نمی‌تواند مسیر پیشرفت جامعه‌ای را هموار کند بلکه رشد و ارتقا فرهنگ می‌تواند هر نظامی را در ریل توسعه قرار دهد.

در این جلسه مقرر شد با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی در روزهای آینده جلسه‌ای با موضوع تخصیص اعتبار لازم برای احداث مدارس در استان برگزار شود.

کد خبر 5763218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha