۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸

روسیه دبیر اول سفارت مولداوی را عنصر نامطلوب اعلام کرد

روسیه دبیر اول سفارت مولداوی را عنصر نامطلوب اعلام کرد

وزارت خارجه روسیه در اقدامی متقابل، یک دیپلمات سفارت مولداوی در این کشور را به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه یکی از دیپلمات‌های سفارت مولداوی در این کشور را عنصر نامطلوب اعلام کرد.

وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که یکی از کارمندان سفارت مولداوی در مسکو در اقدامی متقابل به عنوان عنصر نامطلوب اعلام شده است.

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، این اقدام در واکنش به تصمیم ۱۹ آوریل مولداوی مبنی بر عنصر نامطلوب اعلام کردن یک کارمند سفارت روسیه در این کشور صورت گرفت.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که «لیلیان دری» سفیر مولداوی در روسیه به وزارت خارجه روسیه احضار شد تا یادداشت اعتراضی مسکو به وی تحویل شود. سفیر مولداوی همچنین از تصمیم روسیه مبنی بر ممنوعیت ورود شماری از مقامات مولداوی مطلع شد. این اقدام نیز در واکنش به اعلامیه های ضد روسی مداوم مولداوی و پیوستن این کشور به تحریم های اتحادیه اروپا علیه اتباع روسیه اتخاذ شد.

یک منبع دیپلماتیک مولداوی نیز امروز سه شنبه اعلام کرد که «والریو مانئا» دبیر اول سفارت مولداوی در مسکو، از سوی روسیه عنصر نامطلوب اعلام شده است.

پیش از این، «نیکو پوپسکو» (Nicu Popescu) وزیر امور خارجه مولداوی از تصمیم این کشور برای پیوستن به تحریم های اتحادیه اروپا علیه برخی از شهروندان روسیه در آینده ای نزدیک خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر امور خارجه مولداوی در این ارتباط گفت که بیش از ۱۰ نفر از اتباع کشور روسیه تحت این محدودیت ها قرار خواهند گرفت.

کد خبر 5763412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha