۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴

مدیرعامل شرکت توانیر خبر داد؛

افتتاح ۲۷ طرح توزیع برق در خوزستان

افتتاح ۲۷ طرح توزیع برق در خوزستان

اهواز - مدیرعامل توانیر از از بهره‌برداری ۲۷ پروژه انتقال و فوق توزیع برق در خوزستان همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش کردی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از از بهره‌برداری ۲۷ پروژه انتقال و فوق توزیع برق در خوزستان همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به این استان خبر داد و افزود: این طرح‌ها شامل ۲ هزار و ۳۸۹ مگاولت آمپر پست انتقال برق، ۱۲۸ کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، ۲۵ مگاوات نیروگاه DG و ۴.۸ مگاوات بانک خازنی است که با هزینه هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان توسط برق منطقه‌ای خوزستان اجرا شده‌اند.

وی، مهمترین هدف اجرای این پروژه‌ها را افزایش پایداری شبکه برق خوزستان برشمرد و گفت: بهبود سطح ولتاژ و قابلیت مانور شبکه انتقال برق خوزستان، تعدیل بار شبکه، تأمین برق پروژه‌های صنعتی و… از دیگر اهداف اجرای این پروژه‌های برقی به شمار می‌رود.

مدیرعامل توانیر از پست برق بهبهان به عنوان پروژه‌ای یاد کرد که برق مورد نیاز کارخانه NGL ۹۰۰ شرکت مناطق نفت خیز جنوب را تأمین خواهد کرد.

به گفته کردی، این پست برق با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل توانیر در خصوص پروژه‌های توزیع برق استان خوزستان گفت: همزمان با سفر رئیس جمهوری به خوزستان، بیش از یک‌هزار پروژه توزیع برق در کلان‌شهر اهواز و سطح استان خوزستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 5763966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha