۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس مطرح کرد؛

درآمدزایی و ارزش افزوده بالای کشت گیاهان دارویی در لرستان

درآمدزایی و ارزش افزوده بالای کشت گیاهان دارویی در لرستان

خرم‌آباد- نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشت گیاهان دارویی در لرستان درآمدزایی و ارزش افزوده بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد ویسکرمی امروز چهارشنبه در بازدید از طرح ترویج گیاه دارویی موسیر شهرستان خرم‌آباد، اظهار داشت: مزیت برتر لرستان بحث آب و کشاورزی و دامپروری است.

وی ادامه داد: ما از ابتدای نمایندگی تمرکز خود را روی توسعه کشاورزی و تأمین منابع آب و آب پایدار و قابل تنظیم استان، در حیطه شرب و کشاورزی گذاشتیم.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت سد «گاشمار»، تصریح کرد: یکی از بحث‌هایی که ما باید روی آن تمرکز داشته باشیم گیاه دارویی است، بنا بر نظر کارشناسان ۷۰ درصد کل اتحادیه اروپا تنوع گیاهان دارویی دارد.

ویسکرمی، بیان کرد: منطقه «کریم‌آباد» ظرفیت بسیار خوبی برای بحث موسیر دارید به طوری که موسیر وحشی در این منطقه به طور طبیعی به اندازه نیاز مردم وجود دارد.

وی افزود: با وجود جهاد کشاورزی لرستان، بنیاد برکت و خود مردم که بانی این کار شدند و آبان ماه سال گذشته حدود ۶۵ هکتار موسیر در این منطقه کشت شد و با بارندگی‌ها و سرمای هوای امسال خیلی خوب رشد کرده‌اند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: این محصول دیم بوده و در زمین‌های منابع طبیعی قابل کشت است، بناست حافظ منابع طبیعی باشیم و هم مقدار زیادی از چالش بین کشاورزان و منابع طبیعی حل می‌شود.

ویسکرمی، ادامه داد: قانون استفاده از زمین‌های منابع طبیعی برای کشت کشاورزان تا زمان تعیین و تکلیف معارض در دادگاه برای امسال نیز تمدید شد اما مهم این است که کشت‌های ما در این زمین‌ها در راستای حفظ منابع طبیعی باشد.

وی بیان کرد: در این راستا گیاهان دارویی یکی از بهترین گزینه‌ها است، ما با تمام قوت از بحث آب و منابع طبیعی استان و همچنین گیاهان دارویی باید حمایت کنیم که درآمدزایی و ارزش افزوده بالایی دارد.

کد خبر 5764141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha