۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۱۵

فرانسه از گفت‌وگوهای صلح در اوکراین حمایت می‌کند

فرانسه از گفت‌وگوهای صلح در اوکراین حمایت می‌کند

دفتر ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) در بیانیه‌ای درباره گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور چین با «زلنسکی»، اعلام کرد که پاریس از رایزنی‌های صلح در اوکراین حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آژانس فرانس پرس، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) با اشاره به گفتگوی تلفنی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود اعلام کرد که از رایزنی‌ های صلح در کی یف حمایت می‌کند.

در بیانیه صادره از سوی کاخ الیزه در این خصوص آمده است که پاریس «هر گونه گفتگو» را که احتمال «حل مناقشه» در اوکراین «بر اساس منافع اساسی» کی‌ یف و «قوانین بین‌ المللی کمک کند» مورد حمایت خود قرار می دهد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: این پیامی است که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در جریان سفر رسمی خود به چین هم بیان کرد.

رئیس‌ جمهور چین بر ضرورت حل و فصل هر چه سریع‌ تر بحران در اوکراین تاکید کرد.

«شی چینپینگ» رئیس‌جمهور چین ساعاتی پیش و پس از اولین گفتگوی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود اعلام کرد که پکن خواهان برقراری هر چه سریع‌تر آتش بس در اوکراین است.

رئیس‌جمهور چین تاکید کرد که این کشور بدون توجه به شرایط بین المللی آماده همکاری با اوکراین است.

شی جینپینگ یادآور شد که در این راستا قصد دارد نماینده ویژه خود را به اوکراین و سایر کشورها اعزام کند تا بر فشار برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران در اوکراین بیفزاید.

ساعاتی پیش، شبکه تلویزیونی دولتی چین (CCTV) از برقراری تماس تلفنی بین شی جین‌ پینگ، رئیس جمهور این کشور با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی وی خبر داد.

چین پیش از این نیز طرحی چند بندی را برای حل بحران اوکراین ارائه کرد.

کد خبر 5764507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha