۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۵۱

واکنش گروه‌های مقاومت به شهادت جوان فلسطینی در شمال کرانه باختری

واکنش گروه‌های مقاومت به شهادت جوان فلسطینی در شمال کرانه باختری

گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به شهادت احمد یعقوب طه، جوان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در غرب شهرک سلفیت در کرانه باختری خواستار تشدید مقاومت در برابر صهیونیست‌ها شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اطلاع رسانی فلسطین امروز پنجشنبه گزارش داد که گروه‌های مقاومت فلسطین در پی شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در روستای حارس در غرب شهرک «سلفیت» واقع در کرانه باختری خواستار واکنش به شهادت «احمد یعقوب طه» شدند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد که گروه‌های مختلف فلسطینی شهادت احمد یعقوب طه ۳۹ ساله که عصر امروز پس از تلاش برای اجرای عملیات زیرگیری با خودرو و حمله با چاقو در شمال سلفیت با گلوله نیروهای اشغالگر به قتل رسید را تسلیت و تبریک گفتند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت طه را به مردم فلسطین تبریک گفته و تاکید کرد که مقاومت ملت فلسطین با شدت و پایداری ادامه خواهد یافت تا در نهایت به تحقق اهداف ملی برای آزادی سرزمین فلسطین و پاکسازی مقدسات و بازگشت آوارگان و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اسرائیلی منتهی شود.

حماس همچنین خواستار ادامه حضور در مسجد الاقصی در صبحگاه جمعه و اقامه نماز جمعه به منظور دفاع از این مکان مقدس و شکست طرح‌های اشغالگران و شهرک نشینان شد.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن تسلیت و تبریک شهادت احمد طه تاکید کرد که ادامه جنایات اشغالگران و اقدامات تروریستی آنها پایبندی مردم به مقاومت ریشه‌دار که قدرت خود برای مقابله و واکنش به تجاوزات صهیونیست‌ها را به اثبات رسانده بیشتر می‌کند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «افزایش جنایات دشمن اسرائیلی و هدف قرار دادن ملت فلسطین و مقدسات آنها خشم، آتش و انتقام علیه سربازان اشغالگر و شهرک نشینان جنایتکار را در پی خواهد داشت.»

در این بیانیه جوانان انقلابی و نیروهای مقاومت به ادامه انتفاضه و درگیری با دشمن و خونخواهی شهدای پاک با هر میزان فداکاری لازم دعوت شدند.

همچنین جنبش آزادگان فلسطین ضمن تبریک شهادت احمد طه تاکید کرد جنایات اعدام میدانی علیه فرزندان ملت فلسطین بدون پاسخ نمانده و این گونه اقدامات شعله‌های انقلابی که توسط اشغالگران برافروخته‌اند را افزایش می‌دهد.

گفتنی است رسانه‌های عبری زبان امروز اعلام کرده بودند که نظامیان «اسرائیلی» به ادعای اینکه این جوان فلسطینی قصد حمله به آن‌ها با سلاح سرد را داشته، به سمت او تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.

در ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دیده می‌شود که یکی از نظامیان صهیونیستی از این جوان فلسطینی می‌خواهد از خودرو پیاده شود و بلافاصله پس از پیاده شده در جنایتی آشکار به سمت او تیراندازی کرده و این جوان را به شهادت می‌رساند.

کد خبر 5765313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha