۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۴۱

یک شهید و ده‌ها مجروح در یورش امروز اشغالگران به کرانه باختری

یک شهید و ده‌ها مجروح در یورش امروز اشغالگران به کرانه باختری

منابع فلسطینی از شهادت یک نوجوان فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۰ فلسطینی دیگر به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع فلسطینی از شهادت یک نوجوان فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۰ فلسطینی دیگر به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری خبر می‌دهند.

آژانس خبری «آناتولی» عصر جمعه گزارش داد که وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از ظهر امروز (جمعه) با صدور بیانیه کوتاهی، اعلام کرد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با تیراندازی در شهرک «تقوع» در شرق شهر «بیت لحم» در جنوب کرانه باختری رود اردن، یک شهروند فلسطینی را به شهادت رساندند.

خبرنگار آناتولی نیز در این خصوص از منابع محلی فلسطینی گزارش داد که «مصطفی عامر صباح»، نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی پس از آنکه در جریان درگیری‌های روی داده در شهرک تقوع، به ضرب گلوله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از ناحیه سینه زخمی شد، به شهادت رسید.

در همین ارتباط، خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین (وفا) گزارش داد که پنج شهروند فلسطینی در جریان درگیری با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در روستای «المغیر» در شمال شرق شهر «رام الله»، مرکز تشکیلات خودگردان و دو شهروند دیگر نیز در نتیجه سرکوب راهپیمایی هفتگی روستای «بیت دجن» علیه شهرک سازی از سوی ارتش این رژیم در شرق شهر «نابلس» در شمال کرانه باختری، بر اثر اصابت گلوله‌های لاستیکی زخمی شده و ده‌ها فلسطینی دیگر نیز در نتیجه استنشاق گاز اشک‌آور، دچار خفگی شدند.

همچنین، «مراد اشتوی»، هماهنگ کننده کمیته‌های مقاومت مردمی در روستای «کفر قدوم» در شرق شهر «قلقیلیه» در شمال غرب کرانه باختری نیز در بیانیه‌ای، اعلام کرد که در جریان سرکوب راهپیمایی هفتگی این روستا علیه شهرک سازی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، چهار فلسطینی از جمله یک روزنامه نگار بر اثر اصابت گلوله لاستیکی زخمی شده و ده‌ها تن دیگر نیز دچار خفگی شدند.

گفتنی است مناطق مختلف کرانه باختری شاهد فعالیت‌های هفتگی در مخالفت با شهرک سازی رژیم صهیونیستی است جایی که بر اساس داده‌های جنبش صهیونیستی صلح اکنون»، نزدیک به ۶۶۶ هزار شهرک نشین، ۱۴۵ شهرک صهیونیست نشین و ۱۴۰ شهرک دیگر فاقد مجوز این رژیم، در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی وجود دارند.

کد خبر 5765887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha