۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵

نیروهای پشتیبانی سریع:

یک جنگنده ارتش سودان سرنگون شد

یک جنگنده ارتش سودان سرنگون شد

نیروهای پشتیبانی سریع در سودان امروز اعلام کردند که یک فروند جنگنده متعلق به ارتش این کشور را سرنگون کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نُوا نیوز، نیروهای پشتیبانی سریع سودان امروز سه شنبه از سرنگونی یک فروند جنگنده میگ ارتش این کشور خبر دادند.

بر اساس اعلام این رسانه، نیروهای پشتیبانی سریع در توییتر خود در این خصوص اعلام کردند که این جنگنده درحال بمباران کردن مناطقی از خارطوم پایتخت این کشور بود که توسط نیروهای آن ها هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

تا کنون واکنشی از سوی ارتش سودان به این خبر رسانه ای نشده است.

گفتنی است که بامداد ۱۵ آوریل جاری در خارطوم، پایتخت سودان و شهرهای مختلف این کشور بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع درگیری‌های مسلحانه آغاز شد و به مناطق دیگر گسترش یافت که در پی آن، تخلیه شهروندان کشورهای خارجی از سودان شروع شد.

هارون محمود مدیخیر مشاور فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان پیشتر گفته بود: ما به آتش بس پایبندیم و این درگیری باید تمام شود. ما به توافق چارچوب و تحویل قدرت به غیرنظامیان پایبندیم. ما مایل به این جنگ نبودیم اما فرمانده نیروهای مسلح ما را مجبور کرد. جریانات افراطی وارد فاز درگیری در کشور شده‌اند.

هارون محمود مدیخیر گفت: این جنگ تمام نخواهد شد مگر با تسلیم شدن البرهان. عبدالفتاح البرهان در حالی که هم اکنون در مخفیگاه است چگونه می‌خواهد سودان را به پیش ببرد. نیروهای پشتیبانی سریع بر نود درصد از مراکز دولتی و حاکمیتی مسلط هستند در حالی که ارتش بر شبکه‌های اجتماعی مسلط است. امکان تمدید آتش بس وجود دارد و ما به دنبال صلح هستیم نه جنگ.

کد خبر 5769566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha