۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲

چهره ماندگار ملی در پیشگیری از سرطان تقدیر می شود

چهره ماندگار ملی در پیشگیری از سرطان تقدیر  می شود

چهره ماندگار ملی در حوزه غربالگری و پیشگیری از سرطان در کشور، تقدیر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مهرابی بهار دبیر امور ترویجی و مسئولیت پذیری اجتماعی کنگره ژنومیکس گفت: جایزه مسئولیت اجتماعی کنگره ژنومیکس که به نام مکسا نامگذاری شده است، در راستای سه جایزه اصلی کنگره در حوزه علمی، تجاری سازی و مسئولیت اجتماعی قرار دارد.

وی با بیان اینکه نخستین جایزه مکسا به چهره ماندگار که نقش مهم و مؤثری در عرصه مسئولیت اجتماعی ملی و بین المللی در حوزه‌های غربالگری، پیشگیری از سرطان و مراقبت‌های حمایتی-تسکینی دارد، اهدا خواهد شد، افزود: کسانی که برای این جایزه نامزد شده اند در زمینه غربالگری و پیشگیری نقش مؤثری ملی داشته اند و علاوه بر آن با سازمان بهداشت جهانی و مجامع علمی بین المللی و داخلی همکاری بیشتری داشته اند.

معاون برنامه ریزی و توسعه مکسا، با بیان اینکه بحث مشارکت اجتماعی تاکنون مغفول مانده بود، بیان داشت: ما باید به دنبال افرادی باشیم که سرمایه اجتماعی خوبی دارند و می‌توانند سرمایه اجتماعی خوبی تولید کنند.

وی گفت: تأسیس خیریه به تنهایی کافی نیست و نیازمند حضور افرادی است که سرمایه اجتماعی تولید می‌کنند.

مهرابی بهار افزود: مهم‌ترین هدف این کنگره در بخش مسئولیت اجتماعی و جایزه مکسا، شناسایی و معرفی الگویی است که در تولید و بسط سرمایه اجتماعی نقش داشته است.

وی با بیان اینکه کمیته فنی و علمی کنگره ژنومیکس کاندیدای جایزه مکسا را انتخاب کرده است، ادامه داد: ملاک انتخاب برای این جایزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش و فعالیت‌های تشخیصی و درمانی، در حوزه‌های مختلف سرطان و نوآوری در این حیطه‌ها، الگوسازی در مسئولیت پذیری اجتماعی است.

قرار است این جایزه هر سال به چهره ماندگار در این حوزه اهداء شود.‌

کد خبر 5770359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha