۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰

درخواست گروه‌های مدنی سودان از ابوالغیط

درخواست گروه‌های مدنی سودان از ابوالغیط

جریان‌های مدنی سودان، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل اتحادیه عرب، خواستار ایفای نقش مؤثر از سوی این نهاد در جهت توقف درگیری‌ها شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی دبیر کل اتحادیه عرب، اعلام کرد که «احمد ابوالغیظ»، دبیر کل اتحادیه عرب، نامه‌ای از سوی جریان‌های مدنی سودان دریافت کرده است. طی این نامه، جریان‌های مدنی سودان، از دبیر کل اتحادیه عرب خواستند که در تماس فوری با فرماندهان نظامی درگیر جنگ در سودان، آنان را به توقف درگیری‌ها تشویق نماید.

همچنین این گروه‌ها از دبیر کل اتحادیه عرب خواستند، که دو طرف را از دخالت‌دادن بیگانگان در امور داخلی سودان که تنها باعث شعله‌ورترشدن آتش درگیری‌ها می‌شود، برحذر دارد.

جریان‌های مدنی سودان از دبیر کل اتحادیه عرب خواستند، که ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع سودان رابه حمایت از فرآیند انتقالی حکومت که منجر به توافق تمامی طرف‌ها بر اساس قانون اساسی جدید سودان شود، تشویق کند تا برنامه اصلاحی طی مدت‌زمان انتقالی برای اجرای انتخابات عمومی به اجرا درآید.

طی این نامه، جریان‌های مدنی سودان خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه کشورهای عربی برای مقابله با بحران انسانی در خارطوم و دیگر مناطق سودان شدند.

کد خبر 5773855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha